هیوا لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش عمده توسعه زیرساخت های صنعت برق در بخش شهری و روستایی بعد از انقلاب اتفاق افتاد، اظهار داشت: پیش از انقلاب فقط 6 روستای استان از نعمت برق بهره مند بودند که در حاشیه شهرها قرار داشتند.
وی نفوذ برق در جمعیت روستایی استان را 100 درصد اعلام کرد و افزود: جزو استان های معدودی هستیم که به تعداد قابل توجهی از روستاهای زیر 10 خانوار را نیز برق رسانی کرده ایم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: تعداد هفت روستا نیز که از شبکه سراسری دور بودند و شرایط سختی برای نیرو رسانی داشتند از طریق پنل های خورشیدی برق دار شدند.
لهونیان به نبود پست های فوق توزیع و انتقال برق در کردستان قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: تعداد پست های توزیع در استان در سال 57، 132 دستگاه و اکنون 13 هزار و 133 دستگاه ترانس است.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۵ هزار و ۵۴۷ چراغ گازی در استان روشنایی معابر را تامین می کند، اضافه کرد: در حال حاضر 179 فیدر برق داریم که این رقم در اول انقلاب 17 مورد بود.
در حال حاضر 637 هزار و 530 مشترک از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند و حدود 85 درصد مشترکان را انشعاب های خانگی تشکیل می دهند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.