سهراب بنام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران افزود: 35 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال گذشته 284 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند.
وی بیان کرد: 420 واحد تولیدی و صنعتی این استان در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند که پس از بررسی مشکلات آنها در کارگروه رفع موانع تولید برای آنها تسهیلات مصوب و به بانک معرفی خواهند شد.
700 واحد صنعتی کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بیش از 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت این استان مربوط به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.
بنام تصریح کرد: تسهیلات طرح رونق برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه هم اینک 236 طرح تولیدی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی استان در حال اجراست، تصریح کرد: دولت برای کمک به رونق واحدهای صنعتی در سال جاری محدودیتی قائل نشده است.
سال گذشته از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از مبلغ 160 هزار میلیارد ریال در کشور چهار هزار و 50 میلیارد ریال سهم استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
این میزان تسهیلات برای 447 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در استان مصوب شد که با پرداخت افزون بر یک هزار میلیارد ریال از این میزان تاکنون 125 واحد تولیدی راکد در بخش‌های صنعت و کشاورزی در استان به چرخه تولید بازگشته‌اند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از شهرک های صنعتی و رفع موانع توسعه شهرک های صنعتی به گچساران سفر کرده است.
هم‌اینک حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.