داریوش دیودیده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمار رسمی وزارت صنعت،معدن و تجارت و مقایسه عملکرد شش ماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه در سال 96،سازمان صمت در کهگیلویه و بویراحمد در صدور جواز های تاسیس ،22رشد داشته است.
وی گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد 77 مورد جواز تاسیس صادر شده درصورتی که در مدت مشابه سال 96،تعداد 63 مورد مجوز صادر شد.
دیودیده گفت: حجم سرمایه گذاری جواز های صادر شده در شش ماهه اول سال 97 ،مبلغ 123 هزار و 253 میلیون ریال بوده است.
وی اظهار کرد:در نمودار مقایسه عملکرد شش ماهه اول سالهای 97 و 96، میزان حجم سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد 85درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت ، تجارت و معدن استان میزان اشتغال پیش بینی شده برای شش ماهه نخست سال 96 را،تعداد یک هزار و 153نفر اعلام کرد و گفت:برای شش ماهه ی اول سال 97، تعداد2 هزار و 57 نفر پیش بینی شده است.
دیودیده ابراز کرد: در مقایسه اعلام شده 64درصد در تعداد اشتغال پیش بینی شده رشد دیده می شود و برای سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عملکرد امیدوار کننده و روشنی است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: اغلب جواز های صادر شده در زمینه های صنایع پوشاک،محصولات پلاستیکی،کالاهای بتونی،مبلمان و کانی های غیرفلزی بوده است.
نسبت رشد سرمایه گذاری 6 ماهه اول سال 97 با مدت مشابه سال گذشته، 75 درصد و میزان رشد اشتغال 54 درصد بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 720 هزار نفر جمعیت دارد و شاغلان بخش صنعت آن حدود 9 هزار نفر اعلام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 751 واحد صنعتی، یک درصد پروانه‌های بهره برداری صنعتی، 31 صدم درصد سرمایه گذاری و 41 صدم درصد اشتغال بخش صنعت کشور را داراست.
میزان سرمایه گذاری بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد 31 صدم درصد از سرمایه گذاری صنعتی ایران است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
/1662/9929
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.