به گزارش ایرنا، محمد فروهر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از معادن نمک در شهرستان گرمسار با اشاره به وجود ذخایر عظیم و با کیفیت نمک در غرب استان به خبرنگاران اظهار داشت: 33 معدن نمک فعال در استان وجود دارد که سالانه 2 میلیون تن نمک در این معادن استخراج می شود.
وی بیان کرد: حدود 50 درصد از نمک کشور در استان سمنان تامین می شود و این استان از نظر تولید این ماده معدنی رتبه نخست کشور را دارا است.
فروهر خاطرنشان کرد: 592 معدن فعال در استان سمنان منجر به اشتغالزایی بیش از سه هزار و 600 نفر شده است.
وی ادامه داد: 92 معدن فعال در شهرستان گرمسار برای حدود 400 نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد کرده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، یادآور شد: بیش از 42 نوع ماده معدنی شناخته شده، بهره برداری می شود و سالانه بالغ بر 20 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگلاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، زغالسنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی و فلورینو برخوردار است.
حدود 95 درصد سلستین، 15 درصد سولفات سدیم، 20 درصد کرومیت و 15 درصد زغال سنگ کشور نیز از معادن استان سمنان تامین می شود.
استان سمنان در داشتن ذخایر گچ و نمک رتبه اول، ذخایر زغال سنگ و سلستین رتبه سوم کشوری را دارد که هر کدام از این مواد معدنی در صورت بهره برداری و فرآوری مطلوب، می تواند زمینه اشتغالزایی و ارزش افزوده قابل توجهی را متوجه استان کند.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.