سید حامد عاملی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 20 پهنه معدنی شناخته شده کشور سه پهنه در استان اردبیل قرار دارد که از سال 93 عملیات اکتشاف آنها توسط سه شرکت سرمایه گذاری غیر دولتی آغاز شده است.
وی اضافه کرد: پهنه قزل اوزن خلخال توسط شرکت ایمیدرو ، پهنه اکتشافی باغرو توسط شرکت سرمایه گذاری کوثر و در منطقه مشگین شهر هم شرکت میتکو در حال انجام فعالیت های معدنی است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود: در منطقه مشگین شهر که جزو مناطق مستعد در حوزه فلزی است 6 بلوک توسط شرکت های اکتشافی در دست اقدام است که چهار بلوک آن بوسیله شرکت میتکو و 2 بلوک دیگر نیز توسط بخش خصوصی در حال حفاری است و با توجه به اظهارات هردو شرکت ، در هر 6 بلوک به نتایج امید بخشی رسیده اند .
عاملی یادآور شد: با توجه به حفاری هایی که در منطقه تا بیش از 20 هزار متر انجام گرفته نشان دهنده مقدار قابل توجهی از ذخایر مس ومولیدن است که نتایج این اکتشافات تا سال آینده مشخص می شود .
با مشخص شدن نتایج اکتشافات مرحله اول فرآوری محصول فولی تاسیون در منطقه مشگین شهر برای اولین بار در حوزه صنایع فلزی راه اندازی می شود .
رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل حمایت از اکتشاف پهنه های معدنی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: معدن یکی از بخش های مهم در ایجاد اشتغال پایدار در استان بوده و در صورت سرمایه گذاری مطلوب می تواند علاوه بر اشتغال چرخ صنعت را نیز در استان به حرکت درآورد.
وی افزود: بهره بردای از معادن نه تنها خود سودآور است بلکه با در نظرگرفتن میزان بیکاران در استان اردبیل، ایجاد صنایع این بخش می تواند موجبات اشتغالزایی هزاران نفر نیز شود.
از 20 پهنه معدنی موجود در ایران سه پهنه شامل قزل اوزن (خلخال) ، سبلان قره سو (مشگین شهر) و باغرو (کوثر) به استان اردبیل تعلق دارد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.