به گزارش ایرنا، محمد مقیمی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل استاندارد هرمزگان اظهار داشت: معدن از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود و ارزش افزوده ایجاد شده در این بخش می تواند در شرایط کنونی کشور کمک کننده باشد.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی، سازمان فنی و علمی است که بر مبنای قانون از سال٨١ تشکیل شده است.
رییس نظام مهندسی معدن هرمزگان یکی از مهم ترین رسالت سازمان نظام مهندسی معدن را توانایی علمی و فنی و تعامل میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه‌های صنفی و مهندسی فعال در حوزه معدن دانست.
مقیمی توسعه بهره وری از مواد معدنی و جلوگیری از برداشت غیر اصولی معادن را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی برشمرد.

**سازمان نظام مهندسی هرمزگان 920 عضو دارد
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» تصریح کرد: ساختار بخش معدن کشور دارای ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی مناسب است و با استخراج و فرآوری معادن می توان درآمد قابل توجهی برای هرمزگان ایجاد کرد.
این مسوول هم چنین گفت: هم اکنون 920 نفر عضو این سازمان هستند که از این تعداد 190 نفر دارای پروانه اشتغال و تعیین صلاحیت شده اند.
مقیمی بیان داشت: این تعداد عضو در سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان شامل مهندسان معدن، زمین شناس، نقشه بردار و مهندسی متالوژی هستند.
رییس نظام مهندسی معدن هرمزگان در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین اقدام های سازمان نظام مهندسی معدن استان هرمزگان را ارزیابی امنیت معدن ها دانست که برای این مهم استفاده از مسوول فنی در همه معادن ضروری است.
به گفته وی، معادنی که دارای مسوول فنی نیستند در صورت بروز هرگونه حادثه مسوولیت آن برعهده بهره بردار است.
مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز گفت: امکان استفاده از ظرفیت های نظام مهندسی معدن به سبب تخصص و رشته های گوناگون وجود دارد.
عیسی باقرزاده همایی ابراز داشت: در حوزه آموزش برای مدیران کنترل کیفیت شن و ماسه امکان تعریف دوره هایی مربوط به ماشین آلات معادن، آب وجود دارد و برای دوره های بازآموزی و کارشناسی استاندارد نیز می توان از قابلیت های نظام مهندسی معدن استفاده کرد.
وی در پایان خواستار تهیه استانداردهای لازم در حوزه های مختلف معدن این استان و تصویب آن از سوی سازمان ملی استاندارد شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.