محمدرضا عبدالله زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب افزود: 614 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی دارای پروانه اشتغال در رشته های پی ‏جویی، اکتشاف و استخراج معدن، متالورژی، نقشه برداری و فرآوری هستند که در رتبه های ارشد، یک، دو و سه تعیین صلاحیت شده اند‎.
وی بیان کرد: یکهزار و 395 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان زمین‌ شناس، 544 نفر مهندس معدن، 127 نفر نقشه ‌بردار و 18 نفر در رشته متالورژی و ‏بقیه در سایر رشته های مرتبط فعالیت می کنند.
عبدالله زاده، آذربایجان غربی را از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی جزو استان های برتر کشور عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 30 نوع ماده معدنی از جمله تیتان، کان ‏سنگ طلا، باریت، فلدسپات، میکا، ‏کان سنگ نقره و انواع سنگ های تزیینی مانند گرانیت، دولومیت، تراورتن، ‏مرمر، مرمریت و بازالت استخراج می شود.
وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی معدن، بازوی اجرایی و فعال ‏بخش معدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت است،‌‏ اضافه کرد: این سازمان با اعضای فعال خود در رشته های معدن، زمین شناسی، متالورژی و نقشه برداری به منظور ‏کمک به بهره برداری بهینه از مواد معدنی تجدیدناپذیر دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی با بیان اینکه کمبود واحدهای فرآوری در بخش معادن آذربایجان غربی یکی از مشکلات مهم این بخش است، افزود: کمبود واحدهای فرآوری موجب شده تا بخش زیادی از ارزش افزوده سنگ های معدنی تزئینی از ‏استان خارج شود.‏
وی با اشاره به حجم فعالیت های معدنی در تکاب ابراز امیدواری کرد که دفتر سازمان نظام مهندسی معدن با همکاری ادارات ذیربط و مشارکت مهندسان معدن در این شهرستان نیز راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، 805 واحد صنایع معدنی در آذربایجان غربی فعال بوده و میزان ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری در آذربایجان غربی هشت میلیارد و 500 میلیون تن برآورد شده است.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.