به گزارش ایرنا اسدالله کشاورز روز سه شنبه در نشست کارگروه تعامل فعالیت های معدنی در عرصه های طبیعی تکاب افزود: محدوده های معدنی با 130 میلیون هکتار مساحت هشت درصد از مساحت کل کشور را شامل می شود.
وی با اشاره صدور 800 پروانه اکتشاف معدن در مناطق مختلف کشور طی سال 1396، بیان کرد: سال گذشته بیش از 400 میلیون تن انواع مواد معدنی در کشور تولید و استخراج شد.
کشاورز همچنین با اشاره به وجود 2 معدن بزرگ طلا در تکاب گفت: معادن طلای زرشوران و آقدره تکاب از بزرگترین ذخایر معدنی کشور هستند که نقش مهمی در تولید و اشتغال ایفا می کند.
مدیرکل حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز در نشست کارگروه تعامل فعالیت های معدنی تکاب بیان کرد: گیاه 'گون' به عنوان یکی از گونه هایی که قطع کردن آن ممنوع است، در محدوده فعالیت های معدنی وجود دارد.
بهمن افراسیابی با اشاره به لزوم حفاظت از گونه های گیاهی، افزود: 700 گونه گیاه 'گون' در کشور شناسایی شده که باید از آنها حفاظت و مراقبت شود.
وی بیان کرد: تکاب یکی از عرصه های پوشیده از گون است که پوشش این گیاه در آن زیاد بوده و باید هنگام فعالیت های معدنی حفاظت و مراقبت شود.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با 2 معدن بزرگ طلا و بیش از 30 معدن بزرگ سنگ یکی از قطب های معدنی کشور است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.