میرصمد سیدموسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با موضوع ' جنگل، پژوهش و توسعه' با همکاری دانشکده منابع طبیعی ارومیه و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پردیس داشگاه ارومیه برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که مقالاتی که در این همایش ارائه می شود راهی برای توسعه جنگل های کشور و حفاظت از عرصه های جنگلی فراهم کند.
وی بیان کرد: ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف علوم جنگل، ایجاد محیط مناسب جهت ارتباط مؤثر بین موسسه های پژوهشی و سازمان های اجرایی، ارائه راهکارهای علمی موثر جهت مدیریت بهینه منابع جنگلی، ارائه راهکارهای عملی جهت حفاظت از منابع جنگلی، فراهم شدن امکان دسترسی مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به یافته های پژوهش های کاربردی علوم جنگل جهت به کارگیری آنها در اجرا و ارائه راهکارهای مبتنی بر پژوهش جهت توسعه جنگل در اکوسیستم های جنگلی مختلف از اهداف برگزاری این همایش است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: اکولوژی و جنگل شناسی، حمایت و حفاظت جنگل، بیومتری جنگل، اقتصاد و سیاست جنگل، جنگلداری و سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور از محورهای این همایش است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ی ملی دارد که 101 هزار هکتار آن جنگل است که در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.