به گزارش ایرنا بابک فارسی روز جمعه در نشست خبری افزود: قشر کارگر مشکلاتی از جمله بیمه، حقوق پایین و غیره دارند که باید این مشکلات برطرف شود.
وی با بیان اینکه 300 بانوی رفسنجانی طی چهار سال گذشته تاکنون در این شهرستان در زمینه های مختلف صنایع دستی، بیمه تأمین اجتماعی شده اند اظهار کرد: این افراد در زمینه هایی نظیر عروسک بافی، ساخت مجسمه گِلی، مس، چوب، چرم، قالی بافی، پته دوزی و دیگر رشته ها فعالیت دارند که با دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه ای و فعالیت در این رشته ها توانسته اند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از هنرهای مهم در هر شهرستانی است افزود: صنایع دستی هر شهری اگر در شهر دیگری به نمایش گذاشته شود بسیار مورد استقبال قرار می گیرد چنانچه سال گذشته نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی رفسنجان در کشور ارمنستان برپا شد که طی یک هفته تمام این تولیدات به فروش رفت.
فارسی بیان کرد: برای رونق اقتصادی باید بنگاههای کوچک کارآفرینی تقویت شود و دولت نیز در این راستا به حمایت هایی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، حذف بروکراسی های اداری و غیره برای این بنگاهها بپردازد.
وی با اشاره به اینکه انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی باید در زمینه کشف استعدادها بیشتر کار کند ادامه داد: بانک اطلاعاتی متخصصین علمی و مهارتی در سال 97 در این شهرستان راه اندازی خواهد شد تا جاذبه ای ایجاد شود و افراد مستعد دارای تحصیلات علمی و فاقد کار در هر رشته ای شناسایی و پس از ارئه آموزشهای عملی به کار گمارده شوند تا برای رونق اقتصادی قدمی برداشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به 14 هزار اقلام مصرفی از جمله لباس، قند، گوشت، شیر و لبنیات، کیک و کلوچه و غیره در مجموعه صنعت مس سرچشمه رفسنجان اشاره و تصریح کرد: لبنیات و کیک و کلوچه در این مجتمع از استانهای همدان و تبریز تهیه می شود که می طلبد با وجود بسیاری کارخانجات در رفسنجان که بیشتر اقلام مصرفی را تولید می کنند این اقلام از شهرهای دیگر تهیه نشود.
فارسی یاداور شد: آموزشهای هدفمند برای ایجاد کسب و کار زودبازده به 50 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان ارائه شده و تفاهمنامه های همکاری با دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان، سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان، مرکز هایتک ماهان، اداره استاندارد، کمیته امداد و شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان منعقد شده تا زمینه های ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان فراهم شود.
در حال حاضر 63 مجموعه کارآفرینی از جمله اتاق بازرگانی، شهرداری، واحدهای تولیدی، رفاهی و گردشگری و غیره عضو انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی رفسنجان شده اند.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.