به گزارش ایرنا، علی موسوی روز پنجشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه بین سازمان فنی حرفه ای و گروه خودرویی مدیران خودرو در کرج، افزود: از مجموع این آموزش ها 54 درصد توسط بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی انجام می شود.
وی اضافه کرد: 70 درصد کاراموزان اموزش بخش خصوصی را بانوان تشکیل می دهند.
موسوی افزود: رویکرد آموزش سفارش محور از سال گذشته در کشور شروع شده و این بخش به نحوی برنامه ریزی شده که فعالیت در بخش آموزش مبتنی بر سفارش های ارائه شده باشد.
موسوی خاطرنشان کرد: در سال 94 حدود 110 هزار نفر، سال ٩٥ حدود 115 هزار نفر ودر سال جاری نیز 150 هزار نفر تحت آموزش سفارش محور قرار گرفته اند.
وی افزود: آموزش برای پاسخگویی به ضرورت هایی نظیر تکنولوژی است و با وارد کردن تکنولوژی های جدید باید این مهم به کاربران معرفی شود.
وی بیان کرد: شرکت های خورویی بخشی از تکنولوژی را وارد کشور می کنند که باید همراه با فناوری آموزشی وارد شود. ارائه آموزش ها با همکاری شرکت های خودرویی در کشور انجام می شود و بخشی از تجهیزات خودرویی رایگان برای آموزش در اختیار مراکز آموزشی قرار خواهد گرفت.
معاون سازمان فنی و حرفه ای همچنین گفت: یکی از ضرورت های آموزش موضوعات اقتصادی است که اگر بتوان به درستی از طراحی برنامه ریزی و اجرای آموزش از صاحبان مشاغل استفاده کنیم، میزان بهره برداری ارتقاء می یابد.
وی یادآور شد: آموزش ها باید لحظه ای باشد تا نیاز صاحبان مشاغل در همه بخش ها تامین شود وآموزش بهنگام امری الزامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
موسوی بیان کرد: با توجه به شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال،آموزش فنی و حرفه ای بهترین ابزار برای تحقق این شعاراست.
موسوی یادآورشد: استانداردهایی که آموزش می دهیم از کد بین المللی برخوردار است.
نکات بین المللی و استاندارد در آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور لحاظ خواهد شد.
معاون آموزش فنی حرفه ای کشور گفت: بر اساس نیاز متقاضیان آموزش های لازم به جامعه هدف ارائه می شود که با 65 دستگاه دولتی خصوصی و صاحبان مشاغل تفاهم نامه منعقد کرده که نیاز اموزش شاغلان تامین می شود.
این مسئول گفت: درصدد هستیم نیروهای انسانی مورد نیاز قبل از استخدام اموزش های لازم را فرا گیرند.
وی افزود: با شرکت های خودرویی مختلفی در کشور تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم تا کسب و کار داخلی کشور رونق پیدا کند.
وی به راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت : دوران خدمت سربازی باید دوران رشد و بالندگی و کسب مهارت جوانان باشد.
وی یادآورشد: مراکز آموزشی تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای از استانداردهای لازم برخوردارند، اما در بروز رسانی تجهیزات و تامین مواد مصرفی با مشکلاتی مواجه هستیم که در تلاشیم با مساعدت بخش خصوصی این مشکلات برطرف شود.
٢٠٩٨/1535خبرنگار: مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.