عبدالنبی سواعدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:از این تعداد کارورز ثبت نامی، هفت هزار و 975 نفر واجد شرایط بودند و تعداد واحدهای تولیدی پذیرنده کارورزان 209 واحد است.
وی گفت: در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برای تبادل دانش، کسب تجربه و ارتقای مهارت در واحدهای تولیدی پذیرنده طبق استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فعالیت می کنند؛ این روش باعث می شود که دانشجویان در کنار تحصیل مهارت فنی را نیز فرا گیرند.
سواعدی افزود: از جمله اهداف این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان است.
وی همچنین با اشاره به طرح ' مهارت آموزی در محیط کار واقعی' اظهار کرد: این طرح با رویکرد ایجاد بستر لازم برای اشتغال مولد و پایدار و نیز استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
وی گفت: در این طرح برش استانی 2 هزار و 220 نفر است که تا کنون 418 نفر کارورز در محیط کار برای مهارت آموزی قرار گرفته اند و 87 واحد تولیدی و صنعتی برای مهارت آموزی کارورزان مشخص شده اند.
سواعدی از عمده مشکلات این طرح را تامین نشدن اعتبار، تاخیر در ابلاغ دستور العمل تامین اجتماعی، محدوده سنی کارآموزان طرح بین 15 تا 23 سال و نبود مشوق برای بنگاه ها عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: 2 طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی به منظور افزایش نیروهای با مهارت در خوزستان برای جذب در بازار کار و یا تقویت کارآفرینی است.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.