به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی‌اکبر حقدوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده دریافت مبالغ غیرقانونی تحت عنوان زیرمیزی که در سه چهار سال گذشته در کرمان بسیار مطرح بود امروز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیش از 80 درصد از بیماران برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه می‌کردند گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته نه تنها فرار مریض از استان به شدت قبل وجود نداشته بلکه مراجعه و درمان بیمار از سایر استان‌ها را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرمان در سال‌های گذشته کمتر از سه هزار تختخواب بوده است تصریح کرد: 2 هزار و 500 تا 3 هزار تخته‌خواب ظرف سه سال گذشته در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان در مناطق محروم استان خاطر نشان کرد: امروز راه‌اندازی و افتتاح بیمارستان در مناطقی اتفاق می‌افتد که حضور پزشک ثابت را هم نداشتند.

حقدوست عملکرد استان را در حوزه سلامت نان موفق ارزیابی کرد و افزود: کارهای انجام شده در زمینه غنی‌سازی نان و کاهش نمک در استان از استاندار کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه کرمان و ماشین‌های حمل گوشت از وضعیت مطلوبی برخوردار شدند گفت: بازدید تیم‌های بین‌المللی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سرمایه‌گذاری در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و ... از دیگر اقدامات مفید در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه کشور در حوزه سلامت به کرمان واگذار شده است تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور سازمان بهداشت جهانی مستقلا دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فعالیت‌های آن را به دنیا معرفی می‌کند که این اتفاق تنها برای چند کشور محدود تا کنون افتاده است.

وی با تاکید بر وجود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی زیاد در دنیا گفت: معاونت اجتماعی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ایجاد شده است.

حقدوست با اشاره به اینکه در بعضی کشورهای توسعه یافته آمار افسردگی و اظطراب تا 30 درصد رسیده است گفت: افسردگی، ‌اضطراب و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروز معضل اصلی جوامع بشری در دنیا است.

وی دلیل اصلی برخوردهای نامناسب افراد در جامعه را عدم وجود نشاط اجتماعی برشمرد و گفت: با احترام به دیگران و توجه به حقوق شهروندی بسیاری از تنش‌ها و مشکلات بوجود نمی‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افزایش اعتماد متقابل اجتماعی و ایجاد آگاهی عمیق در جامعه برای رشد و تعالی آن جامعه بسیار اهمیت دارد.

وی از افتتاح مرکز تخصصی پیوند اعضا در بیمارستان افضلی‌پور کرمان ظرف چند ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: استان کرمان هم‌اکنون قطب سوم پیوند کبد در کشور بوده که با راه‌اندازی این مرکز رتبه استان ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622693
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.