به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در همایش "پلی به سوی آینده، نوآوری و کارآفرینی" اظهار داشت: نقشه دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسیری بر پایه دانش محوری، پرهیز از آزمون و خطا و استفاده از یافته‌های علمی و با تکیه بر تجربیات موفق در داخل و خارج از کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصریح کرد: برای تدوین و ثبت نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شش ماهه اول سال 95 را به تبادل نظر و بررسی همه جانبه امور و از نیمه دوم سال 95 طرح‌های بررسی شده به مرحله اجرا و عملیاتی شدن در آمدند.

یوسف‌زاده چابک طرح‌های اجرا شده در این برنامه را مهم خواند و افزود: افتتاح سومین مرکز رشد با ظرفیت سه آزمایشگاه و برگزاری جشن درختکاری در سایت سراوان که مرکز دپوی زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها در سال‌های اخیر بوده است نگاهی جدید و دانش بنیان در جهت توسعه استان است.

وی یکی از راه‌های توسعه  کشور را بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و شایستگی‌ها بیان کرد و افزود: عدالت محوری از جمله ارزش‌هایی است که بر اساس آن تمام فرصت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی کسب می‌کند می‌بایست به‌صورت یکسان در اختیار همه افراد جامعه قرار گیرد.

رئیس همایش "پلی به سوی آینده، نوآوری و کارآفرینی"، عدالت محوری را موجب ارزش آفرینی ذینفعان خواند و گفت: بر اساس این برنامه علاوه بر کارکنان علوم پزشکی، از توانمندی هیئت علمی و  افرادی که در جامعه ایده‌های خلاقانه و نو دارند اما فرصت ابراز نیافته‌اند حمایت می‌شود.

یوسف‌زاده چابک درباره چشم انداز طرح نقشه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌عنوان پیشرو در دانشگاه‌های نسل سوم، کارآمد در ارائه خدمات و پیشگام در شاخص‌های سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره تفکر عموم مردم نسبت به مشاغل دولتی اظهار داشت: در کشور 5 میلیون دانشجوی در حال تحصیل دادیم و سالانه یک میلیون نفر به جمع فارغ التحصیلان سال‌های قبل اضافه می‌شوند و هنوز مردم شغل دولتی را ضمانتی برای آسایش زندگی خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه وجود فارغ التحصیلان یک فرصت محسوب می‌شود نه یک تهدید، اذعان داشت: با وجود کوچک شدن بدنه دولت و ظرفیت‌های محدود در بخش خصوصی، برای رد شدن از این چالش نیاز به تولید و ایده‌های جدید داریم که تنها با خلاقیت نو حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622447
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.