به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد محمود آبادی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: توجه به فعالیت های اقتصاد مقاومتی از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و گام برداشتن در این راستا و رسیدن به اهداف متعالی باید بر اساس توانمندی و علم و دانش باشد.
وی ادامه داد: با مدیریت و تدابیر خوب رهبری، ایران پله های ترقی و صعود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر به نقطه ای رسیدیم که یکی از کشورهای دارای امنیت در منطقه هستیم به طوری که سرمایه گذاران خارجی بسیاری در ایران به لحاظ داشتن امنیت ورود پیدا کرده اند.
وی گفت: استان کرمان در کشور نمونه و پایلوت اقتصاد مقاومتی است و همانطور که سردار حاج قاسم سلیمانی گفتند استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشانی دولت است، هر جا در کشور سخن از اقتصاد مقاومتی است فعالیت های استان کرمان به خوبی می درخشد و سراسر ایران باید از کرمان الگوهای اقتصاد مقاومتی را بگیرد.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوبشرق خاطرنشان کرد: در دولت قبل اکثر محصولات و کالاها تا بیش از 1000 درصد افزایش قیمت داشتند، نان 667 درصد افزایش قیمت داشت و شیب بسیار خطرناکی در رکود داشتیم از طرفی تحریم ها و محدودیت های صادرات نفت، محدودیت واردات پول های بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی، ظلم ها و ناجوانمردی هایی که دشمنان علیه ایران داشتند اما با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تیزبینی ایشان اقتصاد مملکت رشد چشمگیر دارد.
وی گفت: یکی از دلایلی که باعث شد نرمش قهرمانانه در ابتدای دولت یازدهم به کار گرفته شود، در راستای توسعه اقتصادی بود تا الگوی اقتصاد مقاومتی ایران به عنوان کشوری اسلامی و دینی در تمام دنیا اشاعه یابد.
محمودآبای افزود: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برخی تحریم ها حذف شد، روند صعودی تورم سیر نزولی داشت به گونه ای که تورم 45 درصدی به 8 درصد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: در استان کرمان اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم نمود خوبی پیدا کرده و بنیاد مستضعفان در قلعه گنج این منطقه محروم با کمک مردم صندوقهای خرد را راه اندازی و به آنها کمک کرد و اکنون هزاران گردشگر خارجی به این محل سفر می کنند.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق گفت: در رودبار جنوب نیز که خاک حاصلخیز و بهترین آب را دارد سپاه در آن محل فعالیت های کشاورزی را اجرا کرده و برای مردم در این منطقه اشتغالزایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بسیاری مراکز گردشگری از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان، باغ فتح آباد، قلعه دختر و غیره احیا شده است بیان کرد: وقتی خداوند نعمتی را به بشر ارزانی می دارد باید از آنها استفاده کرد و مردم بدانند بزرگترین آسیب برای نظام، یأس و ناامیدی است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.