به گزارش ایرنا، فرود سالاری روز چهارشنبه در بازدید از امکانات و تاسیسات اتحادیه شرکت های تعاونی تولید جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' اشاره کرد و افزود: بذرهای گندم توزیع شده در جنوب استان کرمان توسط مرکز بوجاری این اتحادیه کاشت، تولید و تهیه شده است.
سالاری با اشاره به کاهش تصدی گری دولت گفت: کار فرآوری و توزیع بذور به بخش خصوصی واگذار شده که تعاونی ‌ها و سایر تشکل ‌های زیر پوشش این شبکه با دریافت مجوزهای لازم و برنامه اجرایی نسبت به تامین نهاده‌ های مورد نیاز کشاورزان اقدام ‌می کنند که این امر به اقتصاد کشاورزان کمک خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان بذرهای مورد نیاز خود را از این مراکز تهیه می کنند زیرا بذرهای تولیدی در این مراکز بهترین نوع با پایه بذری بوده و با فرآیندی کامل تولید می شود.
سالاری افزود: برخی افراد سودجو بذرهایی در اختیار کشاورزان قرار می دهند که پایه خوراکی دارند و کشاورزان نیز به این افراد اعتماد می کنند و در نتیجه محصول خوبی هم برداشت نمی کنند.
وی همچنین از توزیع 152 تن کود شیمیایی اوره، نیترات و سولفات در 9 ماه نخست سال جاری به کشاورزان منطقه جنوب کرمان خبر داد و بیان کرد: این میزان کود نیز توسط اتحادیه تعاونی تولید هامون توزیع شده است.
سالاری گفت: یکی دیگر از وظایف سازمان تعاون روستای و تشکل های وابسته که در واقع کشاورزان و روستاییان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌ های کشاورزی است.
وی افزود: روند تامین و توزیع کودشیمیایی با توجه به پیگیری های انجام شده توسط معاون بازرگانی تعاون روستایی استان کرمان و برقراری خط خرید اعتباری و پیگیری مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید همچنان ادامه دارد.
تعاون روستایی جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.