خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها؛ از سال ۱۳۷۸ به ورزش کاراته علاقمند و پا به تاتامی گذاشت؛ او سال ۱۳۸۳ موفق به دریافت مدرک مربیگری کاراته شد و فعالیت خود را با تیم دانشگاه پیام نور آغاز کرد.

مربی کاراته بانوان رفسنجان با بیان اینکه ورزش بانوان نسبت به آقایان سختی‌ها و مشکلات بیشتری دارد پوشش و حمایت از فعالیت‌های بانوان بسیار کم است و همچنین بی توجهی به نیازها و خواسته‌های بانوان ورزشکار دلسردی آنها را به همراه دارد.

او در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرد ورزشکار در دوران فعالیت خود افتخارات بسیاری برای جامعه و ملت می‌آفریند که اثرات آن تا مدت‌های طولانی در یادها می‌ماند.

وی بیان کرد: اما مربیان با تمام شدن عمر ورزش حرفه‌ای بازنشسته و فراموش می‌شوند و تعداد بسیار کمی شغل مربیگری را ادامه می‌دهند که استرس و مشکلات خود را به همراه دارد.

مربی کاراته بانوان رفسنجان تصریح کرد: مربیان ورزشی با مشکلات فراوان نوجوانان و جوانان علاقه مند و مستعد را آموزش و پرورش می‌دهند که در مسابقات مختلف افتخار کسب می‌کنند اما کمترین تقدیر و توجه به آنها می‌شود.

وی افزود: مربیان ورزش شهرستان به ویژه بانوان هیچ پشتیبانی و حمایتی در امور رفاهی مانند بیمه و بازنشستگی ندارند که بی انگیزگی را برای آنها در پی دارد.

مربی کاراته با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش بانوان به ویژه در شهرستان‌ها توجه بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: در طول ۱۹ سال سابقه ورزشی به همراه تیم‌های مختلف در کسوت بازیکن و مربی مقام و دستاوردهای مختلفی برای شهر و استان کسب کرده‌ام و انتظار دارم ورزش بانوان گسترش بیشتری پیدا کند.

او با اشاره به موفقیت‌های بانوان ورزشکار کشور در سالهای اخیر تاکید کرد: مسئولان مطمئن باشند اگر امکانات و حمایت‌های خود را از مربیان و ورزشکاران در حوزه بانوان گسترش بدهند در سالهای بعد ورزش بانوان بیشتر از آقایان مدال کسب می‌کند. به عنوان مثال بانوان کاراته کار رفسنجان در سال‌های گذشته در مسابقات مختلف افتخار و مقام زیادی کسب کرده‌اند که متأسفانه به دلیل کم توجهی و برخی بی مهری‌ها این ورزش در حال کمرنگ شدن است.

مربی کاراته بانوان رفسنجان با اشاره به وجود استعداد و علاقه در میان جوانان و نوجوانان در رفسنجان گفت: بسیاری از این افراد به دلیل مشکلات و کم بضاعتی مالی حتی پول اندک شهریه کلاس‌های خود را ندارند. ورزش یکی از مهمترین ابزار مقابله با آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در باشگاههای مختلف با محدودیت سانس روبرو بودم تصمیم گرفتم سالنی را در یکی از خیابان‌های رفسنجان اجاره کنم و عزمم را جزم کردم. خدا را شکر با سرمایه کمی که داشتم این سالن را اجاره کردم؛ اگر چه اقدام به این کار بدون هیچ پشتوانه‌ای سخت بود اما علاقه زیاد به ورزش کاراته من را به این اقدام ترغیب کرد.

مربی کاراته بانوان رفسنجان کسب تجربه را مقدمه‌ای برای باشگاه داری برای خود عنوان کرد و گفت: در این ۱۹ سال واقعاً تجارب زیادی را کسب کردم و یکی از دلایل موفقیت من هم کسب تجربه در ورزش است.

مربی کاراته بانوان رفسنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ ورزشکار در باشگاهم مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: در حال حاضر با همه گروه سنی در باشگاه خودم کار می‌کنم.

یکی از اهداف دیگرم این است که خانمهایی که به این باشگاه برای ورزش و سلامتی جسم خود مراجعه می‌کنند به هدف خود برسند و تمام سعی ام این است که بتوانم در زمینه چربی سوزی با آنها به صورت تخصصی کار کنم.

وی بیان کرد: اگر چه باشگاه ما به امکانات بیشتری نیاز دارد که یاری مسئولان را می‌طلبم اما سعی کرده‌ام با همین امکاناتی که داریم ورزشکاران خودم را قهرمان کنم که خدا را شکر در این زمینه به نتایج خوبی رسیده‌ایم و آنها در مسابقات مختلف کشوری و استانی نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.