به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز دوشنبه در دیدار خیران مدرسه ساز کاشان گفت: راه اندازی این صندوق می تواند پشتوانه و ضمانتی برای حمایت از دانش آموزان با استعداد اما بی بضاعتی باشد که بتوانند با مشکلات کمتری ادامه تحصیل دهند.
وی افزود: ماموریت اصلی آموزش و پرورش و دانشگاه ها، تعلیم و تربیت است و تهیه تجهیزات و امکانات ماموریت فرعی این مجموعه هاست چرا که دانش آموزان و دانشجویان مدیران و سرمایه های آینده کشور هستند و باید برای تعلیم و تربیت درست و مسلح کردن جوانان و نوجوانان به سلاح علم، معرفت و طهارت به جد اقدام شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر ضرورت تشکیل انجمن های اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی بیان کرد: انجمن ها باید آمار دانش آموزان با استعدادهای درخشان اما بی بضاعت را در جهت حمایت کردن آنها استخراج کنند، در غیر این صورت حجب و حیای خانواده های بی بضاعت موجب تداوم مشکلات دانش آموزان و در نهایت ترک تحصیل آنها خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در ادامه به بهره برداری از 2 واحد آموزشی با 15 کلاس درس تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: خیرین مدرسه ساز حدود سه میلیارد ریال برای احداث این واحدهای آموزشی اختصاص دادند و پیش تر نیز کمک حال آموزش و پرورش بودند اما همچنان 100 کلاس درس فرسوده در شهرستان وجود دارد.
محمود خدمتی افزود: بیش از دو سوم از واحدهای آموزشی شهرستان نیازمند مرمت و بازسازی هستند در حالی که حدود 55 هزار دانش آموز هم اکنون در 310 واحد آموزشی کاشان مشغول تحصیل می باشند.
خبرنگار: یوسف صائب**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.