به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ احمد ناصری در جلسه بررسی برنامه‌های آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در سال تحصیلی 96-95 آموزش و پرورش در تمامی حوزه‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است که می‌تواند تاییدی بر ارتقا آموزشی و پرورشی در استان باشد.

وی با اشاره به اینکه از میان پذیرفته شدگان کنکور سراسری 96 تا کنون تعداد 50 نفر از دانش‌آموزان که رتبه زیر هزار را کسب کرده‌اند شناسایی شده است، گفت: 43 نفر از این دانش‌آموزان به مرکز استان و از نواحی یک و دو هستند و مابقی از دیگر مناطق استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به موفقیت‌ها آموزش و پرورش استان در عرصه‌های مختلف بیان کرد: گسترش و توسعه مراکز رفاهی، عمرانی و نیز آماده سازی، بهسازی و زیباسازی فضاهای آموزشی از جمله اقدامات مهم آموزش و پرورش استان اردبیل است.

ناصری از کسب رتبه دوم این اداره کل در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: آموزش و پرورش استان اردبیل در سایه برنامه‌ریزی و تلاش کارکنان، موفق شده در این ارزیابی استانی با 26 پله صعود به رتبه دوم در بین دیگر دستگاه‌های استانی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت به صورت تفاهم‌نامه‌های آموزشی و پرورشی به مناطق و نواحی ارسال شده است، تصریح کرد: تقویت انجمن‌های علمی، تخصصی و فعال کردن گروه‌های آموزشی و نیز ایجاد کمیته‌های نظارت و ارزیابی برای آسیب شناسی در اجرای برنامه‌ها از دیگر اقداماتی بوده که در آموزش و پرورش استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ایجاد کمیته کیفیت بخشس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و به دنبال آن انتخاب شعار سال تحصیلی با عنوان ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی با نوآوری و مدیریت مشارکتی اظهار کرد: برای نخستین بار موسسه علمی بنیاد علوی در استان یک میلیاردو 800 میلیون تومان در بخش آموزشی سرمایه‌گذاری کرده است، که در این رابطه کتاب‌های تخصصی و مورد نیاز دانش‌آموزان تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

ناصری از حضور 6 هزار و 200 نفر دانش‌آموز در ماراتون علمی کنکور 96 خبر داد و گفت: از 18 هزار نفری که در کنکور سراسری 96 شرکت داشتند متاسفانه 66 درصد پشت کنکوری بوده و تنها 34 درصد از دانش‌آموزان سال چهارم است.

وی با اشاره به رشد وضعیت نمره دانش‌آموزان در امتحانات خردادماه بیان کرد: در شاخه نظری این رشد 53 درصد، فنی و حرفه‌ای 51 درصد و در شاخه کاردانش 1.23 درصد است و رشد درصد قبولی نیز به ترتیب 1.83، 4.2 و 9.87 درصد بوده است.

ناصری با بیان اینکه 30 نفر از دانش آموزان نیز در امتحانات نهایی سال سوم موفق به کسب معدل 20 شده است که در واقع نزدیک به 30 درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: یک هزار و 470 نفر دانش‌آموز نیز معدل بالای 17 را کسب کرده‌اند که این رقم 25 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد به موفقیت‌های اخیر پرورشی و فرهنگی تصریح کرد: موفقیت دانش‌آموزان استان در احراز رتبه‌های برتر در مسابقات مختلف فرهنگی و پرورشی نیز 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738309
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.