به گزارش خبرآنلاین لرستان، محسن یوسفوند گفت : یکی از نعمتهایی که خداوند کریم به انسان داده است ،نعمت جوانی است که بایدبرای همه بسیار مهم و ارزشمند باشد، همانگونه که مولای متقیان علی علیه السلام می فرمایند " قلب جوان همچون زمینی خالی است و هر آنچه در آن بکاری همان را برداشت خواهی کرد " باید به قلب جوان و پاکی آن اعتقاد داشت و به دنبال کاشت بذر محبت و انسانیت بود .

وی در ادامه به نعمتهای انقلاب اشاره کرد و گفت : یکی از نعمتهایی که انقلاب اسلامی به ما عطا کرده نعمت حضور جوانان در عرصه های مختلف و بیان افکار و ایده ایشان است که مجمع مشورتی شورای دانش آموزی یکی از عرصه های خوب برای بیان افکار و عقیده نسل جوان است

یوسفوند تصریح کرد: کشور ما با چالش هایی روبه روست، اما سرمایه‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های مادی و اجتماعی دارد که آینده‌ای بهتر و روشن‌تر را رقم می‌زند و آن نیروهای انسانی مستعد بوده که با پرورش درست می‌درخشند.

یوسفوند با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه به سرمایه انسانی تاکید دارند، گفت: راهکار برون رفت از مشکلات را توجه به سرمایه‌های انسانی می‌دانند و از زوال مالی نیز جلوگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: اگر بخواهیم از هدر رفت منابع جلوگیری شود باید به مدرسه توجه کرد که شامل دانش آموز، معلم و اولیا بوده که دولت پشتیبان این گروه است.

وی ادامه داد: حال باید این سرمایه عظیم در معرض فعلیت یافتن را درست هدایت کنیم و شکوفایی استعداد‌ها و پرورش خلاقیت‌ها و قدرتمند کردن جامعه از طریق توانمندسازی دانش آموزان است.

یوسفوندبیان کرد: در گفتمان ملی باید این مسئله مورد توجه باشد و همه در این امر درگیر هستند و صرفا متمرکز به اعضای آموزش و پرورش نیست.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: تعلیم و تربیت محدود به مسائل حفظ کردنی، مقید کردن مدرسه به بخشنامه‌های تکراری و مواردی از این قبیل نیست.

وی تصریح کرد: در واقع تعلیم و تربیت امروزی که ارتباط چندانی با جامعه ندارد باید تغییر یابد و پرورش بر آموزش مقدم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: مدرسه در این عرصه فقط محل آموختن درس نیست و محلی برای آموزش شهروندی مسئول است و با چنین روشی نهادهایی مانند مجمع مشورتی شورای دانش آموزی معنی می‌یابد.

وی اظهار داشت: مجمع مشورتی دانش آموزان به گفتمان مدرسه اعتقاد دارد و راه چگونگی مسئولیت پذیری و دموکراسی درون مدرسه را به دانش آموزان می‌آموزد.

یوسفوند این مجمع را صرفا درسی برای دانش آموزان ندانست و گفت: این مجمع برای مدیران و شهروندی هم درس است.

وی مجمع مشورتی دانش آموزی را نهادی نوپا برای آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: دانش |آموزان به عنوان مخاطبانی فعال نقد برنامه‌های تعلیم و تربیت را این مجمع انجام می‌دهد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: همه باید به نقش این نوجوانان وجوانان باور داشته باشیم و با باور قلبی از این ظرفیت حداکثر استفاده و سبب بهبود برنامه‌های آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729058
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.