زهرا زین الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: فرد ورزشکار در دوران فعالیت خود افتخارات بسیاری برای جامعه و ملت می آفریند که اثرات آن تا مدت های طولانی در یادها می ماند.
وی تصریح کرد: اما ورزشکاران با تمام شدن عمر ورزش حرفه ای بازنشسته و فراموش می شوند و تعداد بسیار کمی شغل مربیگری را ادامه می دهند که استرس و مشکلات خود را به همراه دارد.
مربی کاراته بانوان رفسنجان تصریح کرد: مربیان ورزشی با مشکلات فراوان نوجوانان و جوانان علاقه مند و مستعد را آموزش و پرورش می دهند که در مسابقات مختلف افتخار کسب می کنند اما کمترین تقدیر و توجه به آنها می شود.
وی ادامه داد: مربیان ورزش شهرستان بویژه بانوان هیچ پشتیبانی و حمایتی در امور رفاهی مانند بیمه و بازنشستگی ندارند که بی انگیزگی را برای آنها در پی دارد.
زین الدینی با اشاره به موفقیت های بانوان ورزشکار کشور در سالهای اخیر تاکید کرد: مسئولان مطمئن باشند اگر امکانات و حمایت های خود را از مربیان و ورزشکاران در حوزه بانوان گسترش بدهند در سالهای بعد ورزش بانوان بیشتر از آقایان مدال کسب می کند.
وی تصریح کرد: بی توجهی به نیازها و خواسته های بانوان ورزشکار دلسردی آنها را به همراه دارد، به عنوان مثال بانوان کاراته کار رفسنجان در سال های گذشته در مسابقات مختلف افتخار و مقام زیادی کسب کرده اند که متاسفانه به دلیل کم توجهی و برخی بی مهری ها این ورزش در حال کمرنگ شدن است.
مربی کاراته بانوان رفسنجان با اشاره به وجود استعداد و علاقه در میان جوانان و نوجوانان کرمان گفت: بسیاری از این افراد به دلیل مشکلات و کم بضاعتی مالی حتی پول اندک شهریه کلاس های خود را ندارند.
زین الدینی افزود: ورزش یکی از مهمترین ابزار مقابله با آسیب های اجتماعی و نشاط اجتماعی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در ورزش کاراته استان کرمان گفت: در طول 17 سال سابقه ورزشی به همراه تیم های مختلف در کسوت بازیکن و مربی مقام و دستاوردهای مختلفی برای شهر و استان کسب کرده ام و انتظار دارم ورزش بانوان گسترش بیشتری پیدا کند.
مربی کاراته بانوان رفسنجان افزود: بخش خصوصی و دولتی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش بانوان بویژه در شهرستان ها توجه بیشتری داشته باشند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.