به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز چهارشنبه در همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی ، توسعه پایدار استان افزود: متاسفانه در جامعه کنونی امنیت روانی مورد غفلت واقع شده و در صورت وجود جامعه سالم باید این مولفه مهم در خانواده ها به ویژه بین فرزندان ایجاد و احساس شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس به نوعی بیش از 50 درصد مردم جامعه نیز به استرس و اضطراب دچار هستند که این مهم به کاهش امنیت روانی باز می گردد و برگزاری چنین نشست هایی فواید بسیار زیادی دارد.
این مسئول ادامه داد: برای جامعه ای با نشاط و پویا شاخص های مختلفی تعریف می شود که یکی از این موارد وجود مادران آگاه در خانواده ها است که بتوانند امنیت روانی را در کانون گرم خانواده فراهم کنند و تحقق این مهم به تربیت دختران سالم منجر می شود.
وی بیان کرد: برای شکوفایی جامعه سالم بسترهایی لازم باید فراهم شود و در این میان خانواده کوچکترین نهاد خانواده نقش آفرین بوده و تقویت آموزش ها، افزایش توانمند اجتماعی و مهارت آموزی امری مهم و ضروری است.
سلطانی افزود: دستگاههای دولتی در بخش های مختلف آموزش های متعددی را در این بخش پیش بینی کرده اند که مشارکت خانواده ها اهمیت زیادی دارد و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که امروزه نسبت و عدالت جنسیتی در کشور تا حدودی رعایت شده و این مهم در ارتباط با فرصت های برابر تحصیل به دختران نمود بیشتری دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: رشد و توسعه اشتغال زنان در جامعه بیش از گذشته نمود داشته و برای پیشبرد برنامه های مختلف و در حوزه های گوناگون باید از ظرفیت بانوان برای توسعه پایدار استفاده کرد.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه امروزه کانون خانواده ها قدری دچار تزلزل و مدیریت بر فرزندان کمرنگ تر شده که این مهم به دلایلی از جمله تاثیر گذاری فضای مجازی باز می گردد که رقیبی برای خانواده ها و حتی آموزش و پرورش شده است.
سلطانی افزود: فضای مجازی به نوعی هم آسیب و فرصت محسوب می شود و باید برنامه ها و آموزش های لازم به گروههای هدف داده شود تا آسیب های احتمالی آن کاهش یابد.
وی اظهار کرد: بر اساآس مارهای اعلام شده 25 درصد جامعه را دختران معادل یک چهارم جمیعت را در کشور و این استان تشکیل می دهند و این مووضع بیانگر آن است که این قشر تاثیر گذار را باید در تصمیم گیری ها دخالت داد.
سلطانی خاطر نشان کرد: افزایش آموزش ها، توانمندسازی و مهارت آموزی لازم به گروههای مختلف جامعه به ویژه دختران به پویایی جامعه شاداب کمک می کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: معاونت اجتماعی این اداره کل مسئول و ارائه برنامه های خدمات اجتماعی مانند قادر سازی ارائه خدمات به افراد و گروههایی که بنا به دلایل اقتصادی و اجتماعی ، تربیتی و فرهنگی از روال زندگی بازمانده و در وضعیت اضطراری قرار دارد را انجام می دهد.
محمد محمدی قیداری افزود: اهداف این معاونت شامل توانمندسازی در جامعه تحت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب، توسعه برنامه های تربیتی و پرورشی پیش از دبستان، توسعه خدمات بیمه ای برای افراد تحت پوشش را نیز دارد.
وی بیان کرد: افزایش کیفیت ارائه خدمات، گزارش پوشش جغرافیایی ارائه خدمات، ارتقا بر حضور سازمان در سیاست گذاری های مرتبط با آیین و لوایح مرتبط، تقویت و توسعه فرهنگ فرزند خواندگی ،تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه های فرهنگی، علمی،ورزشی و هنری است.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون هفت هزار و هشت پرونده مددکاری در این حوزه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 433 پرونده مربوط به زنان و خانواده و 2 هزار 440 خانوار نیز در این حوزه مستمر بگیر هستند که 33 درصد کل پرونده ها را شامل می شود.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد یکهزار و 501 دانش آموز و 161 دانشجو تحت حمایت معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قرار دارند و علاوه بر آن مرکزاورژانس اجتماعی و در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می کند که در سال جاری یک هزار و 393 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 95، حدود 49.42 درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند که این موضوع بیانگر لزوم توجه روز افزون به این قشر و برنامه ریزی لازم برای آنان است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.