به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش جوار یک کشور در تبریز با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید پوشش 100 درصدی تحصیلی داشته باشیم، افزود: 180 هزار کلاس درس با تراکم یک تا 25 دانش آموز داریم که حدود 3 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 12.6 درصد کلاس درس با تراکم 30 دانش آموز و 1.4 درصد نیز با تراکم 40 دانش آموز وجود دارد که سعی می کنیم حداکثر تراکم از 30 نفر بیشتر نباشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از چالش های بنیادی است، اظهار داشت: اگر آن طور که سند تحول بنیادین گفته نگاه تخصصی به معلمی داشته باشیم، باید تغییر اساسی در جذب معلم داشته باشیم.
حکیم زاده با طرح این سوال که وقتی ما سابقه تربیت معلم را داریم چرا درگیر چالش کمبود معلم هستیم، افزود: در جذب معلم باید شایسته ترین و زبده ترین افراد را انتخاب کنیم و مزایای شغلی معلمی را چنان تعریف کنیم که همه داوطلب شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش دلیل هجوم دانش آموزان به رشته تجربی را مزایای شغل پزشکی عنوان کرد و گفت: هیچ جامعه ای به توسعه پایدار نمی رسد مگر اینکه معلمی پرجاذبه ترین شغل باشد و آموزش و پرورش باید اولویت همه دولت ها باشد.
وی حفظ آینده روستاها را منوط به حفظ کلاس های درس دانست و افزود: 3 میلیون دانش آموز روستایی داریم که به خاطر اهتمام دولت مبنی بر جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی و تثبیت روستاها و نیز مهاجرت معکوس نباید کلاس های درس روستایی تعطیل شود.
حکیم زاده با تاکید بر اهمیت پیش دبستانی برای نوآموزان از ایجاد مقطع پیش دبستانی در مدارس دولتی خبر داد و گفت: در مناطق دو زبانه برای تامین عدالت آموزشی ایجاد پیش دبستانی ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: تاسیس مدارس پیش دبستانی غیردولتی در فضای مدارس دولتی در دستور کار قرار دارد که از ریزش نوآموزان پیش دبستانی جلوگیری خواهد کرد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.