رضا اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با کاریابی‌های استان کرمان افزود: ظرفیت کاریابی ها به میزان گسترده نیست و شرکت های بزرگ نیروهای خود را به این سمت نمی برند زیرا کاریابی ها پاسخگوی همه نیازهای کارفرما نیستند.

وی اظهار داشت: شرکت مس با کمک تیم تخصصی دانشگاه صنعتی شریف یکهزار و ۵۰۰ نیرو استخدام کرد زیرا کاریابی‌های استان کرمان ظرفیت مناسب این میزان جذب را نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته ۲۵ هزار شغل بر اساس بیمه در استان کرمان اشتغال ایجاد شده، در حالی که ظرفیت کاریابی ها بسیار کمتر از این میزان است.

وی تصریح کرد: حمایت‌های بسیاری از جمله استفاده از تخفیفات بیمه‌ای طی سال‌های قبل از کاریابی ها می شد که تمام این حمایت ها برداشته شده است.

اسماعیلی افزود: تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۴ فرصت شغلی در کاریابی های استان کرمان داشتیم که این آمار هم پوشانی است و برخی مشاغل در چند کاریابی ثبت می شود که باید فرصت های واقعی جدا شود.

وی اضافه کرد: جذب نیروی کار استان کرمان از سمت کاریابی ها به این حوزه رونق می بخشد.

مشکلات کاریابی‌های کرمان

فرماندار کرمان نیز گفت: از آغاز سال ۹۸ تا ۱۷ اسفندماه تعداد پنج هزار و ۷۹۴ نفر جویندگان کار در کاریابی‌های این شهرستان ثبت نام کردند و مجموع فرصت های شغلی اعلام شده هشت هزار و ۶۱۴ نفر بوده که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۵ نفر به کار گمارده شده که نشان می دهد از این فرصت استفاده نشده است.

علی بابایی افزود: مشکلات حوزه کاریابی‌های استان کرمان از جمله فقدان فرهنگ کار، وجود اتباع بیگانه با جمعیت فراوان و مجموعه قوانین (ازجمله سوبسیت های کارورزی و دولتی) است.

وی بیان داشت: سوبسیت های کارورزی می تواند به کارگاه های زیر پنج نفر تخصیص یابد و برخی به علت نگرانی از تامین اجتماعی نیرویی جذب نمی کنند که می توانند معاف شوند و سوبسیت دولتی دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.