به گزارش ایرنا علی ربیعی روز پنجشنبه بدو ورود به کرمان در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمان افزود: دولت یازدهم به بدترین شرایط برخورد کرد که تعطیلی کارخانجات و غیره از این جمله بود.
وی اظهار کرد: در سال های 96 و 97 و 98 ان شاءالله به سمت جهش خواهیم رفت و زمانی اقتصاد را درست کردیم روی فرهنگ هم می شود کار کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش آی تی در کرمان انجام می شود و سرمایه گذاری در این حوزه حداقل چهار هزار شغل ایجاد می کند که میزان ارزش افزوده استان را افزایش می دهد زیرا به صادرات مواد اینترنتی منجر می شود.
وی با بیان اینکه استاندار کرمان در رصدهای انجام شده موفق عمل کرده است اظهار کرد: 35 هزار شغل در این استان ایجاد شده که افراد دفترچه تامین اجتماعی دارند.
ربیعی ادامه داد: نصف این مقدار نیز شغل غیررسمی ایجاد شده است با این وجود استان کرمان توانسته در سال گذشته 50 هزار شغل ایجاد کند که باز هم به دلیل جمعیتی که وارد بازار کار می شود ایجاد اشتغال موجود کم است.
وی نرخ بیکاری در استان کرمان را 12 درصد ذکر کرد و گفت: استان کرمان در زمینه سرمایه گذاری ها مقام نخست را دارد و چهار سال دیگر اثر خود را می گذارد.

**بیکاری انباشته شده در جامعه وجود دارد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این دیدار گفت: می دانیم برخی اقشار جامعه مشکلات معیشتی دارند و بیکاری انباشته شده در جامعه وجود دارد.
محمود واعظی افزود: اگر بگوییم مردم هیچ مشکلی ندارند معنایش این است که مردم را نمی شناسیم و در شرایط جامعه نیستیم لذا قطعا مردم مشکل دارند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر اگر امروز را با چهار سال قبل مقایسه کنیم تفاوت را متوجه می شویم.
عضو ارشد دولت یازدهم گفت: اینکه رئیس جمهور در مجلسی خصوصی صحبت کند و بعد فیلم آن نشست پخش شود، خلاف شرع است.
وی اظهار کرد: در هشت سال دوره دولت گذشته به طور خالص حدود 9 هزار شغل ایجاد شد در حالی که سال گذشته بیش از 700 هزار مورد شغل ایجاد شده است با این حال مردم هنوز بیکاری را در جامعه احساس می کنند.
واعظی افزود: امروز حداقل آرامش در جامعه وجود دارد و مشکلاتی که با کشورهای خارجی در گذشته داشتیم، امروز نداریم.
وی به نقل از استاندار کرمان گفت: امروز 25 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در استان کرمان در حال اجراست که در سایه امنیت و هماهنگی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: قبل از این سفر خدمت دکتر روحانی رسیدیم و وی سلام و ارادات خود را خدمت امام جمعه کرمان اعلام کرد و خواست سلام وی را در تریبون نماز جمعه به مردم استان برسانید.
وی گفت: رئیس جمهوری خواست اگر نکاتی هست که باید در سیاست های استان دنبال شود، اعلام شود.
واعظی به برگزاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در تهران اشاره کرد و افزود: حدود 15 نفر از اعضای کابینه و استانداران در این نشست حضور داشتند و کرمان در این نشست به عنوان استان نخست در کشور در بخش اقتصاد مقاومتی مطرح شد.
وی گفت: نمایندگانی که کرمان به مجلس فرستاده از تفکر مردم کرمان است که مشی آنها مانند امام جمعه این شهر، استاندار و آیت الله هاشمی رفسنجانی، مشی اعتدال است.
وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (پنجشنبه) برای امضای تفاهم نامه طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) و افتتاح طرح های حوزه ارتباطات این استان وارد کرمان شدند.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.