به گزارش ایرنا محمدجواد فدایی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه ‌گذاری استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان افزود: طرح های تصویبی در این کارگروه باید در راستای رفاه حال مردم باشد و پس این نشست به تمامی دستگاه ها ابلاغ می شود.
وی اظهار کرد: نرم افزارها در دنیا برای سرعت بخشی در فعالیت ها طراحی شدند، اما برخی افراد عقب افتادگی کارها را در استان کرمان بدلیل نرم افزارها می دانند و باید این مشکل برطرف شود.
** اشتغالزایی یکهزار و 565 نفر در سالجاری کرمان با همکاری دولت و بخش خصوصی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به همکاری دولت و بخش خصوصی برای اشتغالزایی طی سال جاری استان کرمان گفت: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان در سال جاری 13 طرح با تسهیلات 103 میلیارد تومان مصوب شد و یکهزار و 565 نفر با این تسهیلات اشتغال در پی داشته است.
رضا اسماعیلی با بیان اینکه میزان اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی به پنج بانک در استان کرمان ابلاغ شده است افزود: با همکاری دولت و بانک عامل شرکت معدنی سپاهان که تعطیل شده بود 190 نفر مشغول بکار شده اند.
وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سال تعهد ایجاد چهار هزار اشتغال داده، دانشگاه علوم پزشکی هزار و 600 نفر قول اشتغالزایی داده که 300 نفر محقق شده و در برخی از شرکت هایی که اعلام اشتغالزایی کرده اند تحقق نیافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: شرکت الیاف فشرده نخل کویر نرماشیر از 38 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 32 میلیارد تومان تسهیلات گرفته و 250 شغل ایجاد کرده و از 882 نفر تعهد اشتغالزایی شهرستان بردسیر، 671 نفر وارد سامانه اشتغال شده است.
وی افزود: شهرستان شهربابک که 815 نفر تعهد اشتغال کرده، 227 نفر معادل 30 درصد آن ابتدای سال تاکنون محقق شده است، در شهرستان زرند نیز از یکهزار و 456 نفر تعهد اشتغال، 233 نفر مشغول بکار شده اند.
** اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر در شهرستان بردسیر
فرماندار بردسیر نیز در این نشست با بیان اینکه برخی از بانکها از جمله بانک صادرات برای ایجاد اشتغال با دولت همکاری نداشتند گفت: در مجموع طی یکسال گذشته یکهزار و 47 نفر از شهرستان بردسیر با کمک بخش خصوصی اشتغال بکار شده و نام آن ها در سامانه تامین اجتماعی به ثبت رسیده است.
مجید نجف پور افزود: ظرف یک سال گذشته با اعتبارات جذب شده در بخش صنعت شهرستان بردسیر، کارخانجات و معدن جهان فولاد این شهرستان از بهمن ماه پارسال تاکنون یکصد نفر اشتغال با کد بیمه در تامین اجتماعی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: در مدت ذکر شده فولاد کرمان یکصد نفر اشتغال داشته، بیشترین جذب نیرو مربوط به فولاد ایرانیان سیرجان با 191 نفر اشتغال از شهرستان بردسیر و کارخانه گونی بافی که تعطیل بود مجددا راه اندازی شده و 75 نفر اشتغالزایی کرده است.
فرماندار بردسیر گفت: همچنین از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در بخش کشاورزی 50 نفر مشغول بکار شدند، صندوق کارآفرینی امید با 180 نفر اشتغال، کمیته امداد امام خمینی (ره) 28 نفر، گردشگری 15 نفر اشتغال بکار داشته است.
وی افزود: گلاب لاله زار ظرف 10 ماه 15 نفر، گیاهان دارویی سه هزار نفر روزکار و پنج نفر اشتغال ثابت داشته است.
نجف پور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مبلغ یکهزار و 850 میلیارد تومان در یکسال گذشته در بخش صنعت شهرستان بردسیر سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: طی یکسال گذشته 600 میلیارد تومان از این میزان سرمایه گذاری افتتاح شده و هم اکنون 600 میلیارد تومان پروژه دیگر نیز قابل افتتاح است.
وی ادامه داد: از جمله این طرح ها، پروژه ذوب فولاد ایرانیان با تولید یک میلیون تن شمش در سال به زودی احتمالا به دست رئیس جمهوری بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.
فرماندار بردسیر گفت: برخی پروژه ها برای ایجاد اشتغال نیاز به اعتبار و تسهیلات بانکی دارد ازجمله طرح های در دست اجرای توسه سیمرغ، آرد نگار فولاد آلیاژی بردسیر، نیروگاه سیکل ترکیبی نیاز به حمایت کارگروه دارد.
در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و بانک ها در محل تالار پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد و بخش دولتی برای رونق تولید و اشتغالزایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نشست بعدی این کارگروه روز شنبه هفته آینده ساعت 10 صبح با حضور استاندار کرمان برگزار خواهد شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.