ناصر برومند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان و سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب این استان برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه باید درصدد ترویج و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه باشیم و یکی از راه های رفع معضل بیکاری، آشنایی جوانان با صنعت، تولید و کارآفرینی است که دانشگاه ها و موسسات آموزشی باید این مهم را سرلوحه اقدامات تحقیقاتی خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروزه در دنیا همه فعالیت هایی که به تولید ختم می شود، بنیه علمی قوی دارد تصریح کرد: دانشگاهی موفق است که پژوهش ها و تحقیقات خود را به سمت نیاز جامعه و رفع چالش های پیش رو سوق دهد و نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی در راستای رفع چالش های صنعتی با کمک پژوهش های دانشگاهی برگزار می شود.
رئیس دانشگاه جیرفت در مورد اهداف برگزاری این همایش نیز گفت: جوانان کشور در همه زمینه ها فکر و ایده های ناب دارند اما روش پیاده سازی و اجرایی کردن آن را نیاموخته اند بنابراین جذب جوانان خوش فکر و ایده پرور یکی دیگر از اهداف نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی است.
وی ادامه داد: توسعه ارتباط دانشگاه، صنعت و ترویج اصول صنعتی کردن تحقیقات دانشگاهی نیز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی گفت: شیمی فیزیک، شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی تجزیه، بیوفیزیک و بیوشیمی از جمله محورهای اصلی نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی است.
وی افزود: همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاه فراورده های صنعتی استان کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار می شود.
شهرستان جیرفت در فاصله 240 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.