حمیدرضا متین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته با ایجاد هر شغل در بخش صنعت چند نفر دیگر نیز در بخش های دیگر مشغول به کار می شوند.
وی بیان کرد: هر شغل در بخش صنعت 2.3 فرصت شغلی در دیگر بخش ها ایجاد می کند که با این توصیف تاکنون یکصد هزار نفر بصورت غیرمستقیم مشغول به کار شدند.
وی گفت: طبق آمار سازمان تامین اجتماعی به طور میانگین ماهانه 850 شغل در همدان ایجاد می شود که عمده آنها مربوط به صنوف تولیدی و واحدهای صنعتی هستند.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت همدان تصریح کرد: این امار اشتغال در حالیست که بسیاری از کارفرمایان به منظور استفاده از مزایای معهافیت بیمه ای واحدهای زیر پنج کارگر را بیمه نمی کنند.
متین توضیح داد: طبق قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان که حداکثر پنج کارگر دارند از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شوند.
وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار از جمله اولویت های سازمان صنعت معدن و تجارت بوده و برای دستیابی به این هدف اقدام به شناسایی و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی می کند.
وی یاداوری کرد: بیش از 250 واحد صنعتی تعطیل و نیمه فعال که با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت داشتند در این دولت حمایت و فعال شدند که این موضوع در رونق اشتغال بخش صنعت تاثیر مثبتی داشته است.
استان همدان جزو سه استان برتر کشور در زمینه اشتغالزایی بوده و نرخ بیکاری همدان نیز 8 درصد است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.