گروه زیادی از شهروندان بحرینی با صدور فراخوانی از تمامی ملت این کشور دعوت کردند با تمامی شیوه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله استقبال بازرگانان بحرینی از گروهی از صهیونیست‌ها و رقص و پایکوبی با آنان به شدت مخالفت کنند.

گروه زیادی از شهروندان بحرینی با صدور فراخوانی از تمامی ملت این کشور دعوت کردند با تمامی شیوه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله استقبال بازرگانان بحرینی از گروهی از صهیونیست‌ها و رقص و پایکوبی با آنان به شدت مخالفت کنند.

به گزارش جماران ، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این گروه از شهروندان و فعالان بحرینی استقبال از گروهی از یهودیان تندرو در منامه و برگزاری عید یهودی هانوکا (روشنایی) با حضور بازرگانان بحرینی را به شدت محکوم کردند.

آن‌ها گفته‌اند، هرگز نمی‌پذیرند که بحرین دروازه‌ای به سمت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی باشد و از تمامی کسانی که در این مساله دست داشته‌اند و خواستار تعامل و همکاری با صهیونیست‌ها تحت هر بهانه‌ای هستند، اظهار برائت می‌کنند.

فعالان بحرینی اظهار داشتند: بازرگانانی که از هیئت اسرائیلی استقبال کرده و با آن‌ها به رقص و پایکوبی پرداختند، به هیچ وجه نماینده ملت بحرین نیستند.

آن‌ها با ملت فلسطین اعلام همبستگی و تاکید کردند که از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنند. آن‌ها همچنین حمایت خود از انجمن بحرینی مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، انجمن حمایت از فلسطین و جمعیت زنان حامی قدس را نیز اعلام کرده و گفتند که این انجمن‌ها و جمعیت‌ها نماینده ملت بحرین در مقابله با عادی سازی روابط و حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزات و جنایت‌های این رژیم هستند.

فعالان بحرینی از تمامی بازرگانان و کسانی که در مراسم استقبال از هیئت یهودی و رقص و پایکوبی با آنان مشارکت داشتند، دعوت کرد رسما از ملت بحرین عذرخواهی کند.

آن‌ها همچنین از اتاق صنعت و تجارت بحرین خواستند تمامی اعضا و نمایندگان خود که در این مراسم حضور داشتند را بازخواست و محاکمه کرده و خود نیز رسما از ملت عذرخواهی کند.

این در حالی است که یک هیئت از خاخام‌های یهودی از جنبش تندرو دینی "حباد" اواخر هفته گذشته به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین به منظور جشن گرفتن عید یهودی "هانوکا" راهی این کشور شده بود. این خاخام‌ها بارها با صدور فتواهای متعددی خواستار قتل عام و ذبح فلسطینیان و عرب‌ها شده‌اند.

خاخام‌ها و گروهی از یهودیان بحرین در جریان این مراسم همزمان با پخش ترانه‌های دینی یهودی معروف نزد جریان دینی حسیدی که بزرگترین جریان دینی یهودی در اسرائیل است، اقدام به رقص و پایکوبی کردند و گروهی از بحرینی‌ها نیز در این مراسم با آن‌ها مشارکت داشتند.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای استقبال بحرین از این هیئت اسرائیلی تندرو را به شدت محکوم کرد.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.