تظاهرات کنندگان مصری در اعتراض به اقدام اخیر قاهره در پس گرفتن پیش نویس قطعنامه توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی از شورای امنیت، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 تظاهرات کنندگان مصری در اعتراض به اقدام اخیر قاهره در پس گرفتن پیش نویس قطعنامه توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی از شورای امنیت، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش جماران ، به نقل از منابع مصری، شهروندان معترض مصری به اقدام قاهره در شورای امنیت که پیش نویس قطعنامه محکومیت و توقف شهرک سازی صهیونیست ها را در آخرین لحظات پس گرفته بود، با تظاهرات در اطراف دفتر اتحادیه روزنامه نگاران در قاهره، پرچم رژیم اشغالگر قدس را به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی مصر همزمان با دعوت کمیته دفاع از آزادی مطبوعات این کشور موسوم به 'حسینی ابو ضیف' به برگزاری تجمع اعتراضی و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، خیابان 'عبدالخالق ثروت' را بستند.

کمیته دفاع از آزادی مطبوعات مصر با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: «پس گرفته شدن پیش نویس قطعنامه توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی در آستانه برگزاری جلسه رای گیری شورای امنیت، اقدامی خفت بار است و رژیم اسرائیل دشمن اول ملت مصر به شمار می رود.»

تظاهرات کنندگان مصری همچنین شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطین سر دادند و از موضع مصر در شورای امنیت که پیش نویس قطعنامه محکومیت و توقف شهرک سازی را پس گرفته بود، انتقاد کردند.

مقامات مصری اخیرا پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت درباره محکومیت شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی را پس گرفت و ادعا کرد که این اقدام به منظور مشورت بیشتر صورت گرفته است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامۀ توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد. 

این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است. 

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است. 

بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرک که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکنی گزیده اند.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.