به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در بازدید از شرکت ملی حفاری و درجمع مسئولان و کارکنان این شرکت به اهمیت این صنعت در اقتصاد استان و کشور اشاره کرد و گفت: صنعت حفاری یکی از صنایع مادر و پیچیده به شمار می رود و استقرار آن در خوزستان یکی از افتخارات ما به شمار می رود.
وی افزود: این صنعت در استان روز به روز به تکنولوژی های جدید دنیا مجهز شده و در آن از انواع روش های نوین استفاده می شود و همین امر نقش خوزستان را در توسعه کشور برجسته تر کرده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: دستاوردهای بزرگ در این صنعت نشان از توانمندی های نیروهای خوزستانی است که این نیز برای ما افتخار بزرگی محصوب می شود.
وی تصریح کرد: شاکله این صنعت مادر، خوزستانی بوده و همین امر باعث شده در راس مدیریت آن مدیران خوزستانی نقش برجسته ای داشته باشند.
شریعتی ادامه داد: در تلاشیم تا با توجه به توانمندی ها و تجربیات این صنعت در استان،امکان فعالیت های این شرکت با موانع کمتر در خارج انجام شده و ارز آوری بیشتری برای کشور ایجاد شود.
وی تصریح کرد: امید است که این تجربیات ارزشمند به نسل جدید و کارآزموده دانشگاهی منتقل شود تا آمیختگی بین تحصیلات و تجارت ایجاد شود.
استاندار خوزستان گفت: این شرکت برای 20 هزار نفر به صورت مستقیم و برای 40 هزار نفربه صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.
وی با بیان این که گردش مالی و اشتغال زایی درخوزستان در بالندگی و پویایی استان تاثیرگذار است گفت:اگرچه میزان بیکاری در استان نسبت به سایر استان ها بیشتر و نابسامانی در این زمینه بالاتر است اما درآمد سرانه متوسط خوزستان از متوسط کشور بالاتراست.
استاندار خوزستان گفت: باتوجه به پروژه هایی که قرار است در غرب کارون اجرا شود انتظار می رود درزمینه اشتغالزایی نیز بتوانیم برنامه های خوبی را اجرا کنیم اما تاکیدمان همواره بر استفاده از شرکت های مستقر وجذب نیروهای بومی در این پروژه ها است.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.