به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از روز گذشته تا امروز ۱۲ مورد مثبت جدید کرونا در استان کرمان شناخته شده است، اظهار کرد: بر این اساس در مجموع ۷۷ مورد مبتلا به کرونا در کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس شواهد مسیر شیوع ویروس در کرمان را درست حدس زده‌ایم، افزود: از ۱۲ مورد جدید شناسایی شده؛ شش نفر زن و شش نفر مرد هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از روز گذشته تا امروز هیچ کدام از بیماران مبتلا به کرونا در کرمان جان خود را از دست نداده اند، گفت: در حال حاضر رد پای ویروس در تماس‌های نزدیک بین افراد خانواده‌ها و همچنین سفر دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویروس به راحتی در مسافرت‌ها به قابل انتقال است، افزود: فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از شرکت در تجمعات و برگزاری مهمانی و رعایت آداب عطسه، سرفه و شستشوی مکرر دست‌ها هم در خانه و هم در محیط اجتماع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شفیعی با اشاره به اینکه از این پس باید بیش از پیش این نکات ریز را در خانه‌ها هم مورد توجه قرار دهیم، گفت: گردش ویروس در جامعه باعث می‌شود محیط خانه هم امن نباشد.

وی با اشاره به اینکه رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی از اپیدمی بیماری جلوگیری می‌کند، افزود: وضعیت بحرانی در کرمان اعلام شده و وضعیت عادی نداریم.

شفیعی گفت: در حال حاضر همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان کرمان مورد مثبت کرونا را اعلام کرده‌اند و دانشگاهی با وضعیت سفید نداریم.

سخنگوی دانشگاه علم پزشکی کرمان بیان کرد: در حال حاضر یک مورد از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو مورد از رفسنجان، یک مورد از بم بوده و مابقی موارد مربوط به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند که از این تعداد هم یک از زرند، یک مورد از شهربابک و مابقی موارد مربوط به بیمارستان‌های سطح شهرستان کرمان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
160 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.