محمد ابراهیمی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارزار تبلیغاتی در کانال ارتباطی  بر بستر پیامک طراحی شد، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیرانی که درگیر کرونا بودند یا یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با ارسال عدد ۵ به ۳۰۰۰۲۷ اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: هدف این است با شناسایی خانواده‌های عضو صندوق که به صورت قطعی درگیر بیماری شدند یا به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، بتوانیم از آنها حمایت کنیم تا از این چالش عبور کنند.

ابراهیمی ادامه داد: تلاش داریم در مرحله اول، با اطلاع‌رسانی گسترده پیامکی به جامعه هدف یا از طریق شبکه‌های اجتماعی، محیط روستایی و عشایری کشورمان را از گزند این بیماری دور نگه داریم و در مرحله دوم اگر یکی از خانواده‌های عضو صندوق درگیر بیماری شد، در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق از آن حمایت کنیم.

هم اکنون از ۲۴ هزار و ۲۶۴ نفر عضو این صندوق  ۲ هزار و ۹۸۰ نفر مستمر بگیر هستند و این صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری ، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عصر امروز گفته بود: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ (کرونا) تاکنون ۸۷۶ بیمار مشکوک در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۲۸۸ نفر آنها پس از بهبودی، ترخیص شدند.

دکتر ابراهیم سلمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۴۳۷ بیمار مشکوک نمونه گیری شد که تاکنون ۱۲۷ مورد مثبت بود ، البته هنوز جواب برخی نمونه گیری ها آماده نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ نفر در استان فوت کردند، تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان های یزد ، اردکان و  میبد را به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۲۷ نفر ذکر کرد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند و بیشتر آنها در دشت یزد - اردکان که شامل شهرستان های تفت، مهریز، یزد، اشکذر ، میبد و اردکان است، زندگی می کنند.

ویروس کووید ۱۹ ، نخستین‌بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.