به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد پیش از ظهر دوشنبه در جشن آزادی ۱۰۰ نفر از محکومان جرایم غیر عمد استان کرمان بیان داشت: امسال هشت میلیارد تومان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شده است.

وی افزود: هم‌اکنون در استان کرمان فرد زندانی به عنوان جرایم غیر عمد قبل از مهرماه ۹۸ نداریم و همه محکومان مشمول ضوابط ستاد دیه قبل از مهر سال جاری آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد فراهم گشت همچنین ۲۰ زندانی هم با کمک انجمن حمایت از زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

تصریح کرد: در استان کرمان به همت و تلاش خیران و مسئولان ذیربط کارهای بزرگی در راستای آزادی زندانیان غیر عمد انجام شده ضمن اینکه شاهد گذشت ۱۲ میلیارد تومانی شاکیان پرونده‌های جرایم غیر عمد هم بوده‌ایم.

وی یادآور شد: در راستای سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان زمینه آزادی ۱۲۰ محکوم جرایم غیرعمد فراهم شد همچنین ۵۰۰ هزار تومان پول به همراه سبد کالا به ارزش ۳۱۰ هزار تومان به خانواده‌های زندانیان نیازمند اهدا شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: یکی از ابزارهای تضمین کننده نظم و امنیت زندان است ضمن اینکه باید برای ایجاد نظم، امنیت، آسایش عمومی و عدالت از زندان استفاده شود.

موحد گفت: آیت‌الله رئیسی تاکید دارد که باید به مقدار مناسب از مجازات و ابزار قانونی استفاده شود زیرا استفاده غیر ضروری نه تنها مؤثر و مفید نیست بلکه ضرر هم دارد چون زندانی را در مضیقه قرار می‌دهد و خانواده وی هم دچار شرایط سختی خواهند شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: زندان جای افراد شرور و کسانی که نظم و امنیت عمومی مردم را دچار خطر می‌کنند است بنابراین قضات و خیران باید همت کنند تا زندانیان غیر عمد را که موجب تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به جامعه می‌شوند را از زندان آزاد کنند تا بار این هزینه‌ها نیز از دوش جامعه برداشته شود.

وی گفت: کاهش جمعیت زندان‌ها باید مد نظر باشد زندان مثل یک داروی تلخ است که باید در حد نیاز در جهت درمان از آن استفاده شود زیرا اگر بیش از حد نیاز مصرف شود تولید عارضه و بیماری خواهد کرد.

موحد گفت: رئیس قوه قضائیه در همه سخنرانی‌ها خود در همه استان‌ها بر رسیدگی به خانواده‌های زندانیان تاکید دارد و اینکه اگر کسی لازم نیست در زندان نماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.