به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز دوشنبه در آئین جشن آزادی ۱۰۰ نفر از محکومان جرائم غیرعمد زندان های استان کرمان افزود: ۱۰۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی و ۲۰ نفر از افرادی که مشمول مقررات ستاد دیه نبودند توسط سازمان حمایت زندانیان و همت خیرین و پیگیری های استاندار کرمان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: گذشت شکات از مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در مقابل ۲ میلیارد پرداخت، دهها برابر کمک های ستاد دیه در استان کرمان بوده که این کمک ها به مراتب بالاتر از کمک های مادی است و این گذشت و همت قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه زندان برای افراد شرور و کسانی است که نظم و امنیت عمومی و مردم را به مخاطره می اندازند تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید تلاش کنند تا زندانیان غیرعمد را که موجب تحمیل هزینه های مادی و معنوی به جامعه می شوند به آغوش خانواده شان برگردانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از ابزارهای قانونی که نظم، امنیت و عدالت را تضمین می کند بحث زندان است.

وی تعداد زیاد زندانیان جرائم غیر عمد را در شان ایرانیان ندانست و گفت: باید تلاش کنیم که تعداد زندانیان کشور را در حدی قرار دهیم که لازم است.

موحد با توجه به اینکه در کشور ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در دنیا زندان درمان نیست و نتیجه آن به وجود آمدن آسیب های اجتماعی است افزود: زندان داروی تلخی است که باید در حد نیاز برای درمان از آن استفاده کرد و مصرف زیاد این دارو عارضه و بیماری تولید خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر گفته های ریاست قوه قضاییه ادامه داد: سیاست ما بر این است که به زندانیان و خانواده زندانیان رسیدگی کنیم و زندانیان را بازرسی و زمینه آزادی کسانی که لازم نیست در زندان بمانند به ویژه محکومان مالی یا جرم غیرعمدرا فراهم کنیم. 

وی گفت: با توجه به تاکید آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه به میزان مناسب باید از مجازات و ابزار قانونی استفاده کرد، استفاده غیرضرور از زندان مفید نیست بلکه مضر و زندانی را در مضیقه و خانواده زندانی را در شرایط سختی قرار می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.