مدیر انجمن اوتیسم ایرانیان دفتر ارومیه از شناسایی 250 نفر دارای اوتیسم در ارومیه خبرداد.

صبا صابونی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در خصوص آمار مبتلایان به اوتیسم با بیان اینکه در کل کشور طرح غربالگری صورت نگرفته است و آمار دقیقی وجود ندارد افزود: ۲۵۰ نفر مبتلا به اوتیسم در ارومیه شناسایی شده که به جرات می توان گفت تعداد افراد دارای اوتیسم بیشتر از این میزان است بدلیل اینکه برخی این بیماری را پنهان می کنند یا در مناطق دور دست و روستاها زندگی می کنند و یا از خود بیماری اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه تعداد پسران دارای اوتیسم  4 برابر دختران است افزود: با وجود اینکه امارگیری و غربالگری در استان نیز انجام نشده نمی توان میزان دقیقی از افراد دارای اوتیسم ارائه کرد اما با توجه به افراد مراجعه کننده به انجمن نسبت به سالهای گذشته می توان گفت  آمار کسانی که اوتیسم دارند نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.

صابونی گفت: اوتیسم یک اختلال در سیستم عصبی و رشدی است که در ۳ سال اول زندگی فرد پدیدار می شود و این اختلال مادام العمر است که به صورت یک طیف خفیف، متوسط و شدید تعریف می شود.

مدیر انجمن اوتیسم ایرانیان دفتر ارومیه با اشاره به اینکه افراد دارای اوتیسم در برقراری تعاملات اجتماعی مشکل دارند و درمان این بیماران به شکل آموزشی و توانبخشی است تصریح کرد: این افراد نیازمند شرکت در کلاسهای گفتار درمانی، کار درمانی، بازی درمانی، هنر درمانی و...هستند که تشکیل این کلاس ها نیازمند یک تیم متخصص است.

وی با اشاره به هزینه های برگزاری دوره های درمان افراد دارای اوتیسم گفت: میانگین هزینه کرد این برنامه ها در حدود ۴ میلیون است که بیمه نیز این هزینه ها را تقبل نمیکند که بار مالی زیادی برای خانواده محسوب می شود.

صابونی اطلاع رسانی را از مهمترین اهداف انجمن عنوان کرد و یادآور شد: کلاسهای اسب درمانی، هنردرمانی، زبان و تئاتر درمانی برای کودکان دارای اوتیسم و برای خانواده ها نیز کلاسهایی مثل کارگاه آموزشی شادی با اوتیسم، بلوغ اوتیسم و ... تشکیل شده است همچنین نمایشگاه و برنامه هایی دیگر نیز در جوار برنامه های آموزشی برگزار می شود .

وی ادامه داد: به مناسبت شب یلدا نیز در تالار شمس از ۲۳ تا ۳۰ آذر نمایشگاهی دایر می شود.

مدیر انجمن اوتیسم ایرانیان دفتر ارومیه با اشاره به مدارس اوتیسم در ارومیه بیان کرد: آموزش کودکان دارای اوتیسم در مدارس استثنایی انجام می شود که با افتتاح مدرسه اوتیسم در ارومیه این آموزشها در مدرسه مختص اوتیسم انجام خواهد شد.

صابونی در رابطه با مشکلات انجمن اظهار کرد: انجمن اوتیسم یک انجمن نوپا است و برای ارائه خدمات بیشتر نیازمند حمایت مادی و معنوی خیرین است.

وی گفت: ما در انجمن درآمد ثابتی نداریم و به دنبال مکانی مثل خانه اوتیسم هستیم تا بتوانیم از افراد دارای اوتیسم حمایت کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.