یحیی صادقی شبانگاه چهارشنبه در حاشیه همایش تجلیل از فرهنگیان فرهیخته و حامیان اکرام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان پنج هزار فرزند یتم در استان کرمان شناسایی شدند افزود: طی مذاکره ای با آموزش و پرورش قرار شد این تعداد توسط فرهنگیان حمایت شوند.

وی گفت: امسال از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲ هزار نفر از فرهنگیان استان کرمان حمایت ایتام را برعهده گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از وجود ۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۵ هزار زن سرپرست خانوار هستند.

صادقی با اشاره به اینکه طی سال گذشته کمیته امداد استان کرمان هفت هزار شغل برای مددجویان و اقشار محروم ایجاده کرده است تصریح کرد: گروه هدف ما فرزندان یتم هستند که نیاز به حامی دارند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان مُبلغ حمایت از حامیان در جامعه شوند خاطرنشان کرد: بسیاری از فرهنگیان کارهای بزرگتر از حمایت از ایتام انجام می دهند.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در سوره ماعون در رابطه به ایتام تاکید شده است افزود: فرهنگیان درس ایمان، عشق و خداپرستی را به دانش آموزان می دهند و با دست نوازش خود برسر ایتام درس توحید، معاد و صبر را آموزش می دهند.

صدیقه مرادی با بیان اینکه باید از ایتام حمایت مادی و معنوی کرد زیر جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند گفت: خوشبختانه کمیته امداد استان کرمان به خوبی از ۱۰۲ هزار خانوار حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان در بسیاری از کارهای خیر در سطح استان پیشقدم بوده اند خاطرنشان کرد: فرهنگیان در کمک و حمایت کردن در جامعه پیش قراوال هستند.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کارآفرینی دانش آموزان به منظور پرورش استعدادها و توانمندی های آن ها است تصریح کرد: این اقدام منجر به اشتغالزایی دانش آموزان در آینده می شود.

وی نسبت به موضوع پیگیری پرداخت نشدن شهریه توسط دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان قول مساعد داد.

در این مراسم از سوی یکی از خیرین اعلام شد که خانواده هایی که دانش آموز مبتلا به بیماری قلبی، ارتوپدی و ترمیمی زیر ۱۸ سال دارند و از بضاعت مالی برخودار نیستند برای درمان می توانند با این شماره ۰۹۱۳۳۴۴۳۲۷ تماس بگیرند.

۳۰۲۹/۹۸۹۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.