به گزارش ایرنا حمید متولی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان  با تبریک روز خبرنگار افزود: یکهزار و ۲۵۰ موسسه درمانی در حوزه درمان غیرمستقیم طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند و مابقی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خدمات را از مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی دریافت می کنند.

وی بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی غیر از تعهدات قانونی و مصوباب دولتی از محل منابع خودش بخشی از هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج و خاص را نیز تامین می کند که تاثیر بسیار زیادی در کاهش بار مالی و هزینه های تامین شده به جامعه بیمه شدگان دارد.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: سازمان برای بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی دفترچه های خاصی را صادر می کنند و ۱۰۰ درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

متولی گفت: شیوع سرطان سبب شده حجم زیادی از منابع مالی کشور به این سمت کشیده شود و داروهای این بیماران پرهزینه و گران قیمت است که سازمان تامین اجتماعی  ۷۰ درصد تا ۹۵ درصد از هزینه دارو ی این بیماران را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: از ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان در حوزه بیمارن خاص هزینه شده است.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: برای پوشش های فوق العاده درمانی از محل غیرشمول برای ۲۷۵ نفر از بیماران تحت تامین اجتماعی ۲۵۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

متولی خاطرنشان کرد: تعاملات با مجامع صنفی پزشکی و سازمان های بیمه ای استان سبب شده تا خدمت رسانی به جامعه هدف حفظ شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی رویکرد نهضت فناوری اطلاعات را به صورت جدی و فراگیر در مراکز درمانی طرف قرارداد و مستقیم در حال انجام است گفت: فرایند نسخه الکترونیک همزمان با بیمه سلامت آغاز شد و ۵۹۰ نفر از پزشکان در این طرح  ثبت نام کردند و حدودد ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه نسخه ثبت شده است.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان کرمان بیان داشت: پیش بینی می شود که حذف دفترچه های تامین اجتماعی را تا سال ۹۹ در استان کرمان داشته باشیم و به سمت صدور کارت الکترونیک سلامت پیش می رویم.

۹۸۹۵ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.