به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجمین روز از هفته سلامت افزود: در قالب تفاهم صورت گرفته برای یکسان سازی خدمات پزشکی به مردم، مددجویان کمیته امداد از ابتدای سال جاری به جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت افزوده شدند.
وی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از این پس خدمات درمانی و بیمه ای را در قالب نظام ارجاع، نسخه الکترونیک و دسترسی ساده در شهرهای مختلف استان کرمان طبق ضوابط سازمان بیمه سلامت دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه شعار هفته سلامت خدمات بهداشتی اولیه راهی برای پوشش همگانی خدمات سلامت است اظهار داشت: نامگذاری هفته سلامت در پی این مهم اتفاق افتاده که چتر پوش خدمات سلامت را در حوزه های مختلف در قالب چهار کارکررد تولیت، تامین منابع تامین مالی و ارائه خدمات پزشکی به گونه ای به انجام برساند که موجب کارایی نظام سلامت و عادلانه تر شدن خدمات بهداشتی شود.
وی بیان کرد: عدالت در سلامت به معنی ایجاد سطح دسترسی فیزیکی، مالی و فرهنگی، به خدمات سلامت است تا چتر خدمات سلامت برای همه مردم باز باشد.
جعفری افزود: نقش بیمه در درمان مردم بسیار پر رنگ و کلیدی است و در استان کرمان می توان ادعا کرد هیچ فردی فاقد پوشش بیمه ای وجود ندارد زیرا آحاد مردم کرمان حداقل از یک دفترچه بیمه بهره مند هستند.
وی گفت: اداره کل بیمه سلامت کرمان با بیش از یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت تحت پوشش روزانه شاهد استفاده 21 هزار نفر از مردم استان از دفترچه بیمه هستند که یک میلیارد و 700 میلیون تومان در روز تعهد مالی بیمه سلامت در خرید خدمات برای بیماران است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: در سال 98 بر آنیم با 76 برنامه در قالب 9 هدف استراتژیک دکترین سازمانی را به گونه ای در جامعه پیاده کنیم که شاهد ارتقا شاخص های سلامت محوری و حفاظت مالی، دسترسی عادلانه باشیم.
وی گفت: یکی از کارهایی که در سال 98 برای دکترین انجام داد اصلاح الگوهای رفتاری و ارتقا سطح سواد مردم است.
جعفری تاکید کرد: همچنان بزرگترین چالش مردم ناآگاهی در استفاده صحیح از خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای در هنگام مواجهه با بیماری است. ضعف دانش عمومی دو وجهی است یک وجه آن از طرف تولیت نظام بیمه است و بخش دیگر آن به مردم مربوط است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: چه باید کرد سطح دانش مردم در حوزه سلامت بالا برود و این دغدغه ای بزرگ برای بیمه سلامت است.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.