به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، اظهار داشت: وقف از ابزار مهم رونق اقتصادی در جامعه است و با توجه به این تاثیرگذاری، باید بیش از پیش در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی وقف در جامعه و توسعه موقوفات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از اماکن عمومی و خدماتی جامعه از جمله مدارس و مساجد از طریق وقف بزرگان ما بجا مانده است که هم‌اکنون ما می‌توانیم در جهت تعالی و رفاه جامعه از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: وقف جزو یکی از ماندگارترین اقدام‌های انسان‌دوستانه در جهان است که خیر و برکت آن تا ابد برای واقف محفوظ می‌ماند.

وی تاکید کرد: در صورتی که فرهنگ والای وقف در جامعه نهادینه شود، زمینه رشد و اعتلای فکری، فرهنگی و دینی مردم نیز فراهم می‌شود و این، یکی از برکت‌های ارزشمند وقف به شمار می‌رود.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه زنده شده فرهنگ وقف از نیازهای مهم جامعه امروزی است، عنوان کرد: دین اسلام هم برای مساله وقف اهمیت بسیار زیادی قائل بوده است به طوری که در قرآن کریم که به مساله باقیات صالحات اشاره شده، یکی از مصادیق آن وقف عنوان شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر وقف‌های صورت گرفته برای حسینیه و مساجد است بر این اساس باید واقفان از این پس مطابق نیاز جامعه اقدام به وقف اموال خود کنند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده و می‌توانند در نهادینه شدن این سنت حسنه در میان آحاد جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

ماموستا امامی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بیمه نیز افزود: هموطنان زیادی از کشورمان توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند و براین اساس نیاز است تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برخی پزشکان با شرکت‌های بیمه‌ها قرارداد ندارند، گفت: پزشکان باید در شرایط سخت اقتصادی تا حد ممکن با بیمه‌ها همکاری کنند تا بیماران در پرداخت حق ویزیت و درمان کمتر دچار مشکل شوند.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد نیز برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره در آذربایجان‌غربی پیشتاز هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.