به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز دوشنبه در آیین اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تسلیت شهادت این عارف وارسته و اسطوره مقاومت افزود: امسال حاج قاسم بر ما این اتمام حجت کرد که اگر همت کنیم بنده صالح خداوند می شویم.

وی با بیان اینکه یک بنده چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد که در زمان شهادتش فقط یک فرد خوشحال و یک عالم گریان شوند اظهار داشت: تمام انسان های دلداده به نظام و اسلام از رفتن حاج قاسم ناراحت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به عظمت وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی گفت: این عارف وارسته و اسطوره مقاومت در وصیت‌نامه اش خطاب به مراجع می گوید، من به عنوان سرباز ۴۰ ساله انقلاب بر این باورم اگر مقام معظم رهبری و ولی فقیه را یاری نکنید تمام زحمات به هدر خواهد رفت‌.

وی با بیان اینکه حاج قاسم از کجا به این مقام اینجا رسید که موقع شهادتش همه کسانی که حتی ذره ای بویی از انسانیت برده بودند اینقدر متاثر شدند افزود: تشییع پیکر ایشان نه تنها در کرمان بلکه در بغداد، نجف، کربلا، خوزستان، خراسان، تهران با انتظار ۱۰ ساعته مردم قم نشان دهنده عظمت خداوند در بزرگ‌ کردن بندگان خاص خود است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه این عظمت را خداوند به واسطه چه ویژگی هایی به یک بنده عطا می کند گفت: شخصیتی مثل حاج قاسم در بیابان، شهر و کشورهای دیگر بدون هیچ منتی تلاش می کند و باز هم از خداوند رحمت می طلبد و اظهار فقر و ناچیزی و ناتوانی به درگاه خدا دارد و کسی که فقیر در راه خدا باشد پادشاه عالم خواهدبود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی اهل‌بازی های سیاسی نبود و او تنها محور پیروزی و وحدت را ولایت فقیه می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، فرازی از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی را مصداق آیه ۵۴ سوره مائده عنوان کرد و اظهار داشت: در این آیه خداوند می فرماید ای مسلمانان اگر پیامبر را یاری نکنید تمام زحماتتان به هدر می رود، اینجا حاج قاسم در وصیت نامه اش گفته اگر ولایت را حمایت نکنید تمام زحماتتان هدر می رود. 

وی با بیان اینکه حاج قاسم نمونه بارز تواضع است گفت: حاج قاسم در مقابل دشمنان خدا شکست ناپذیر بود که اسمش جبهه استکبار را به لرزه درمی آورد و در راه خدا خسته نمی شد عقب نمی نشست و حاج قاسم فدایی حرم زینب کبری (س) بود.

مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کل کشور، امام جمعه رابر، فرماندار رابر، حاج سهراب سلیمانی برادر شهید حاج قاسم سلیمانی، مسئولین شهرستان و جمع کثیری از مردم رابر در مصلی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.