محمد جعفری روز پنجشنبه در همایش بیمه سلامت و آخرین روز از هفته بیمه سلامت افزود: میانگین هزینه هر بار مراجعه برای درمان در استان کرمان ۱۶۱ هزار تومان است اما متوسط کشور ۸۹ هزار تومان بوده که این مساله کرمان را جزو سه استان پرهزینه درمانی قرار داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: هزینه های جاری بیمه سلامت استان کرمان ۲ میلیارد تومان بوده است و همچنین ۱۱ میلیارد تومان هزینه های سطح یک و حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه های سطح دو می باشد.

وی با بیان اینکه متوسط مراجعه ماهانه مردم به مراکز درمانی ۳۳۵ هزار بار در استان کرمان است افزود: به ازای هر ۱۰ هزار نفر بیمه شده یک نفر نیروی پرسنلی در بیمه سلامت داریم.

جعفری با توجه به فعالیت های  انجام شده بین بخشی در راستای توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی با همکاری سایر دستگاه ها گفت: دو کار بزرگ الکترونیکی کردن اسناد بستری و نسخه نویسی در مراکز درمانی استان در حال اجراست که انجام این کار  ۲۰ درصد صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد و همچنین به شفاف سازی داده ها کمک زیادی می‌کند که منابع را به سمت استفاده بهتر بیمه شدگان سوق دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با اشاره به  وجود  ۲۰۳ مرکز بهداشتی درمانی دارای پزشک خانواده در سطح استان کرمان  و جایگزین شدن نظام ارجاع الکترونیک  گفت: ۷۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه سلامت روستائیان هستند و ۶۳ درصد از هزینه های بیمه سلامت در بخش بستری مراکز درمانی است که از سال ۹۳ با اجرای طرح تحول سلامت این هزینه ها تقریبا پنج برابر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.