ذف دفترچه بیمه از گردونه درمان، بهره وری از منابع موجود را به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی محقق می کند.
این در حالی است که سالانه استفاده از کاغذهای دفاتر بیمه، جمع آوری، انبار و بازگشت کاغذها به چرخه تولید هزینه های گزافی را به دوش بیمه سلامت می انداخت و اکنون اجرای چرخه الکترونیک و حذف دفاتر بیمه به شکل کاغذی در بسیاری از هزینه های دولت صرفه جویی می کند.
حذف دفاتر بیمه همچنین به نوعی سوء استفاده از دفاتر بیمه نیز جلوگیری می کند و موجب حفظ سوابق بیماران در تعدادی
از بانک های اطلاعاتی کشور می شود.
حالا بیمه سلامت قصد دارد با استفاده از کارت ملی، خدمات درمانی را در مواقع نیاز به بیماران ارائه کند تا بیماران در چرخه الکترونیک خدمات درمانی را دریافت کنند و هزینه مراکز درمانی نیز در همین چرخه پرداخت شود، اقدامی که می تواند در کوتاه تر و موثرتر شدن روند دریافت خدمات درمانی توسط بیماران تاثیرگذار باشد.
حذف دفاتر بیمه همچنین موجب توانمندسازی عمومی جامعه در زمینه مراجعه به مراکز بستری درمانی و مطب ها می شود چنانچه در سال جاری این تعداد مراجعات مردمی به بیمارستان ها در کرمان تاکنون به بیش از 9 میلیون بار رسیده که طبق آمار ارائه شده توسط کارشناسان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش خوبی را نشان می دهد.
اکنون که بیمه سلامت اقدام بعدی این مجموعه را در سال آینده شناخت بیماری های مزمن و غیرواگیر و مشخص کردن مسیر بار بیماری ها اعلام کرده، حذف دفترچه های بیمه، زمینه و بستری آماده برای اجرای این هدف بزرگ و تاثیرگذار خواهد بود.
دفترچه بیمه سلامت سالانه برای دولت 200 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که اکنون این هزینه در راستای عملیاتی کردن اهداف کلان و تاثیرگذار طرح اقتصاد مقاومتی از دوش دولت برداشته می شود.
اکنون با اجرای این طرح حدود 15 تا 20 درصد از هزینه ها در بخش بیمه سلامت کاهش می یابد که با ادامه این روند می توان سقف تعهدات بیمه ای بیماران را افزایش داد.
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.