مدیرکل امور مالیاتی لرستان می‌گوید: قاطبه پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان استقبال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، محمدرضا محمدی با بیان اینکه در جهت رفع ابهامات قانونی در خصوص استفاده از پایانه فروش، جهت صاحبان حرفه پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی گفت: بسیار خرسندیم، که قاطبه اعضای جامعه پزشکان، به خاطر رفاه مردم از دستگاه‌های کارتخوان استقبال کرده‌اند.

 وی یادآور شد: به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، کلیه صاحبان این حرفه، مکلف شده‌اند از ابتدای سال ۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند و پر واضح است استفاده از پایانه فروشگاهی و دستگاه پوز موجب تسهیل امور مراجعان و صرفه‌جویی در هزینه حفظ اسکناس و اتلاف آن بوده و از مسائل مربوط به حقوق عامه مثل هوای پاک، بهداشت، سلامت و... است.

محمدی افزود: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان امور مالیاتی را مکلف به نظارت بر نصب دستگاه‌های کارتخوان کرده و ما همه تابع قانونیم، بالاخص قشر پزشک که همواره ثابت کرده‌اند، سرمشق فرهنگی جامعه هستند، اما بایستی اشاره کنم که خدمتگزاران مردم در سازمان امور مالیاتی در تلاشند، تا این قانون به بهترین شکل و با کمترین عارضه برای حرف پزشکی و با حفظ احترام این قشر فرهیخته اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: پس از ابلاغ احکام بودجه سال
98، سازمان امور مالیاتی اقدام به برگزاری جلسات متعدد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای مهیا کردن شرایط لازم استقرار پایانه‌های فروشگاهی در مراکز درمانی کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان در استقرار پایانه‌های فروشگاهی در مراکز درمانی عموما معطوف به نصب دستگاه‌های کارتخوان بانکی(POS) در این مراکز است و اتخاذ این رویکرد به چند دلیل صورت گرفته است، اول اینکه نصب این دستگاه‌ها در مراکز درمانی تقریبا بدون تحمیل هزینه استقرار پایانه فروشگاهی بوده و دوم اینکه عموما دریافت‌کنندگان خدمات درمانی در کشور نیازمند دریافت صورت‌حساب خدمات ارائه شده به تفصیل نوع خدمات و مبلغ هر خدمت نبوده و صرفا یک رسید پرداخت وجه مورد تأیید سازمان امور مالیاتی از کفایت لازم برخوردار خواهد بود و سوم اینکه استفاده از دستگاه‌های کارتخوان بانکی نیازمند کاربر خاصی نبوده و عموما مردم و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خودشان مستقلا می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند و در نتیجه نصب و استفاده از این نوع پایانه فروشگاهی برای مشمولان(جامعه پزشکی و دامپزشکی) کشور تقریبا بدون هزینه خواهد بود و مهمتر این‌که پایه محاسبات مالیات همه‌ی مودیان برای ما، تکمیل اظهارنامه مالیاتی مودیان بوده و کارتخوان تنها ملاک و معیار نخواهد بود.

محمدی در ادامه گفت: از آنجا که برای سهولت کار مودیان مشمول، رویکرد سازمان استفاده از دستگاه‌های کارتخوان بانکی به‌عنوان پایانه فروشگاهی در اکثر قریب به اتفاق مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی است، بنابراین نظام بانکی کشور و شبکه پرداخت بانکی که تحت مدیریت بانک مرکزی قرار دارند، ضمن هماهنگی با سازمان امور مالیاتی کشور و انجام مقداری از اصلاحات و تغییرات لازم نرم‌افزاری در سامانه‌های خود، به‌راحتی همه دستگاه‌های کارتخوان را به پایانه فروشگاهی مدنظر برای این بخش از مشمولان تبدیل خواهند کرد.

وی اظهار کرد: لازم است اشاره کنم، همانطور که همه اقشار از معافیت‌های قانونی مالیاتی برخوردار هستند، قشر پزشکان نیز، از همه‌ی معافیت‌های قانونی مالیاتی برخوردار بوده و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.