به گزارش روز یکشنبه ایرنا، گلباف از بخش های تابعه شهرستان کرمان با وجود اقلیم خاص آب و هوایی یکی از مناطق مستعد رویش گیاهان خودروی دارویی است.

گیاهان دارویی با توجه به استفاده مردم از طب سنتی، در حال حاضر جایگاه خاصی در میان مردم و علم پزشکی دارند و این امر موجب توجه ویژه جوامع مرتبط اعم از پزشکی، سرمایه گذاران، اقتصادی تا مسئولان امر به مناطقی چون گلباف شده است.
گیاه ترخون که جای نسبتا خوبی در سفره مردم دارد بعنوان یکی از گیاهان دارویی با دارا بودن خواص فراوان دارویی اش مورد توجه واقع است و همین امر باعث شده مسئولان از طریق مختلف از جمله برگزاری جشنواره ها ضمن شناساندن این گیاه با برنامه ای مدون، اهداف اقتصادی آن را نیز دنبال کرده و بعنوان یکی از مؤلفه های توسعه اقتصادی در دستور کار خود قرار دهند.

جشنواره گیاهان دارویی با محوریت ترخون چهارمین جشنواره گیاهان دارویی است که طی سال های گذشته تاکنون بطور مستمر در گلباف برگزار می شود.
فرماندار کرمان در ایین افتتاحیه جشنواره گیاهان دارویی گلباف با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بعنوان "سال رونق تولید" محور سیاست و کارهای فرمانداری را براساس این مهم ذکر کرد و گفت: محور سیاست های استانداری و دولت نیز بر همین اساس است و رونق تولید می تواند منشأ خدمات ارزنده ای در تمام حوزه ها بویژه در موضوع اشتغال و سایر نیازهای هر شهر یا منطقه باشد.
علی بابایی ضمن یادآوری نامگذاری سال های گذشته توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، قالب تمام این نامگذاری ها را توجه به اقتصاد داخلی و مقاومتی خواند و با تأکید بر توجه ویژه به رونق تولید، دست یابی به اهداف آن را منوط به توجه به ظرفیت های داخلی هر منطقه دانست و افزود: رسیدن به اهداف مد نظر توجه به پتانسیل های داخلی هر منطقه است و در بخش گلباف ظرفیت و استعدادهای بسیار خوب و فراوانی وجود دارد که ابتدا باید شناسایی و سپس شکوفا شود.
وی کشاورزی در بخش گلباف را بسیار مستعد خواند و با اشاره به رویش گیاهان دارویی در این منطقه خواستار توجه جدی مسئولان شد.

فرماندار کرمان تصریح کرد: اهمیت دادن به گیاهان دارویی و توجه ویژه به آن با استفاده بهینه از آب و خاک باید در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد.
وی توسعه گلخانه ها و اقداماتی اینگونه را زمینه ساز استفاده از ظرفیت ها و توسعه اقتصادی منطقه و به دنبال آن اشتغال و رونق تولید ذکر کرد و اظهار داشت: دولت به طریق مختلف کشاورزان را حمایت می کند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات خوب، ارزان قیمت با شرایط بسیار مناسب به متقاضیان یکی از این حمایت هاست به گونه ای که در سال های گذشته برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید استعلامات زیادی از ادارات مختلف اخذ می کرد که در سال جاری این استعلامات برداشته شده و علاوه بر آن اختصاص مبالغ فراوانی از صندوق توسعه ملی برای حمایت از احداث گلخانه یکی دیگر از حمایت های دولت از کشاورزان است.
فرماندار کرمان، دامپروری و گردشگری را از دیگر ظرفیت های بخش گلباف برشمرد و ابراز داشت: استفاده از تمام پتانسیل های موجود در این بخش علاوه بر اینکه کمک بسزایی به توسعه اقتصادی منطقه می کند، اشتغال و رونق تولید را نیز به دنبال دارد به عبارتی نهایتاً در توسعه اقتصادی کشور هم نقش دارد.
وی اضافه کرد: به رغم اینکه گردشگران زیادی از دهستان کشیت که فاصله زیادی تا مرکز بخش گلباف و حتی مرکز استان کرمان ندارد دیدن می کنند اما هنوز بخش گلباف برای بسیاری از مردم ناشناخته است و این وظیفه مسئولان است با برگزاری چنین جشنواره هایی مناطق را به مردم معرفی کنیم.
فرماندار کرمان ابراز امیدواری کرد، پیرو جلسه با امام جمعه، بخشدار و اعضاء شورای اسلامی شهر گلباف در راستای رسیدن به این اهداف برنامه های خاص و مناسبی تدوین و اجرایی شود .
وی با اعلام اینکه در حوزه رونق تولید و اقتصادی چند اقدام اصلی را مد نظر داریم گفت: احیا واحدهای نیمه فعال، غیرفعال و نیمه تمام را از اهم اقدامات در دستور فرمانداری کرمان است.

وی تصریح کرد: فعال کردن واحدهای اقتصادی نیمه فعال یا غیرفعال اولین مرحله کار است و مرحله بعدی افزایش ظرفیت واحدهای فعال است و در ادامه کامل کردن واحدهای نیمه تمام و توسعه صادرات خواهد بود.
۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.