اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: طی سال‌های گذشته و امسال چندین حادثه ناگوار در غار یخی چما کوهرنگ رخ داد که برای جلوگیری از وقوع حوادث بعدی اعتباری برای ساماندهی این مکان گردشگری یا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایعی دستی و گردشگری و یا به یک دستگاه مشخص واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار فنی برای رونق تولید و اشتغال به استان اختصاص یافته که تاکنون بخش ناچیزی از این اعتبار جذب شده است و از همین رو باید نسبت به عملکرد مدیران مربوطه گلایه دارم.

عباسی تصریح کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد تا ۵۰ درصد این اعتبارات در اختیار چهار دستگاه شرکت شهرک‌های صنعتی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قرار داده می شود تا به طرح های راکد، ورشکسته و یا طرح‌هایی که نیاز به زیرساخت ها دارند کمک کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۵۰ درصد دیگر اعتبارات نیز به همراه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل بنیاد برکت و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل قرض الحسنه بعنوان یارانه برای سایر طرح‌های  ورشکسته و راکد و یا طرح هایی که اشتغالزایی می‌کنند اختصاص دهند.

عباسی ادامه داد: تعدادی طرح های زیربنایی مرتبط با تولید و اشتغال نیز در کارگروه های مربوطه به تصویب رسیده بود امروز به تصویب شورای برنامه ریزی رسید.

در این نشست همچنین در خصوص نحوه توزیع اعتبارات جاری برای تامین حقوق کارکنان دولت نیز بحث و بررسی شد و مقرر شد تا در رابطه با درخواست اداراتی که در این خصوص اعتراض و گلایه دارند پیگیری شود.

غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ قرار دارد که در نزدیکی آبشار شیخ علیخان یکی از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری است.

هفته گذشته یک گردشگر استان کرمان به دلیل ریزش غار دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.