حبیب مومیوند روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تویسرکان افزود: همچنین هفت طرح اقتصادی در حوزه بانک کشاورزی بررسی و تصمیماتی برای کمک به طرح ها اتخاذ شده است.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که می تواند توسعه یابد اضافه کرد: 221 اثر واجد ارزش در تویسرکان وجود دارد و گردشگری آن رونق چشمگیری داشته است.
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه بازار قدیمی تویسرکان مربوط به دوره صفویه است گفت: بنا به آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، 23درصد صنایع دستی این استان در شهرستان تویسرکان تولید می شود.
مومیوند با بیان اینکه این شهرستان 14 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد ادامه داد: سطح گلخانه های نیز از سال 94 تاکنون از 2 هکتار به 20 هکتار افزایش یافته و با وجود افزایش متقاضیان توسعه این بخش بیشتر خواهد بود.
وی گفت: روستای برگچه تویسرکان روستای گلخانه ای است و در این راستا با افزایش سطح گلخانه ها مهاجرت نیز به صفر رسیده و جمعیت در روستا ثبات پیدا کرده است.
مومیوند با اشاره به طرح سرشاخه کاری گردو افزود: طرح سرشاخه کاری گردو طرحی ملی است که حتی تاکنون در خاورمیانه اجرا نشده است.
فرماندار تویسرکان بیان کرد: در سال جاری 100هزار پیوندک انجام می شود و در سرمازدگی اخیر از 250هکتار باغ گردوی طرح طوبی گشانی حتی یک گردو نیز دچار خسارت نشده است.
مومیوند با بیان اینکه در طرح سرشاخه کاری از ارقامی استفاده می شود که دیرگل ده هستند و دچار سرمازدگی نمی شود افزود: علاوه بر این مزیت افزایش میزان تولید در واحد سطح نیز از مزایای طرح سرشاخه کاری است.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.