فرنوش راهدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون اکثر مراسم ادارات در اقامتگاه های بوم گردی روستای گردشگری «زو ارم» در فضایی دلنشین و خاطره انگیز برپا می شود.
وی گفت: مناطق بوم گردی احداث شده شیروان در روستاهای زوارم، گلیان و شهر زیارت است که تاکنون مسافران، گردشگران و مردم محلی استقبال بی نظیری از آن داشتند.
وی با اشاره به رونق اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان گفت: سال گذشته 9 تقاضا برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای این شهرستان با درخواست 15 میلیارد و 740 میلیون ریال اعتبار به بانک معرفی شد.
راهدار با بیان اینکه مناطق بوم گردی شهرستان در ایام عید پذیرای روزانه 120 مسافر بود که اکنون به روزانه 30 نفر رسیده، افزود: امسال نیز 6 درخواست به این اداره تحویل شده که با توجه به اینکه سامانه کارا بسته شده، در اولین فرصت متقاضیان می توانند برای سایر مراحل آن اقدام کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: در راستای معرفی آیین های سنتی و همچنین توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان مورد توجه است که علاوه بر رونق اشتغال روستایی، زمینه جذب بیشتر گردشگران را فراهم می کند.
شهرستان شیروان 6 روستای هدف گردشگری شامل اسطرخی، گلیان، زو ارم، قلعه زو و اوغاز را در بخش مرکزی دارد و منطقه گردشگری گلیل نیز در بخش سرحد این شهرستان واقع است.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.