به گزارش ایرنا محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: با توجه به نقش صنعت گردشگری در پیشبرد اقتصاد ملی و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در این صنعت باید افزایش یابد.
وی افزود: امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است و این صنعت می‌تواند به مهمترین منبع کسب درآمد در کشورهای دارای جاذبه‌های گردشگری نظیر ایران تبدیل شود.
پورمحمدی با تاکید بر سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در توسعه صنعت گردشگری، بیان کرد: کشور ما با قدم برداشتن در این مسیر و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیرش آغوش خود را به روی گردشگران خارجی باز کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی منطقه آذربایجان، اظهار داشت: آذربایجان و قلب تپنده آن تبریز، تجلّی‌گاه غیرت، مردانگی، آگاهی و فرهنگ در طول دوران‌های مختلف بوده و قله‌های هنر، حکمت و معرفت در تاریخ رازآلود آن خودنمایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه عزت ایران اسلامی مدیون مردان غیور و زنان پاکدامن و نجیب این دیار است، افزود: مردمان خونگرم آذربایجان، از بذل جان و مال خود در راه میهن و دستگیری از هموطنان، دریغ نکرده‌اند و آغوش مهربانی آنان همواره به روی مسافران و رهگذران گشوده است.
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به گنجینه‌های ارزشمند علم، هنر و ادب تبریز از جمله دانشگاه ربع رشیدی، مقبره‌الشعرا، مسجد کبود و ارک، گفت: تبریز، شهر مکتب‌ها و پرورش‌دهنده هنرمندان چیره‌دستی است که شعله‌های فضیلت و فرزانگی را در طول تاریخ افروخته نگاه داشته‌اند.
وی، قرار گرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم را یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر عنوان کرد و گفت: تبریز، هزاران سال بر مبنای همین موقعیت ویژه، از مهم‌ترین مراکز بازرگانی ایران محسوب می‌شد و در این میان نقش بازار تبریز در فعالیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است.
پورمحمدی با قدردانی از بانیان همایش بین‌المللی فقه گردشگری، ابراز امیدواری کرد نتایج این همایش در توسعه صنعت گردشگری و گسترش ارتباطات فرهنگی ملت‌ها بویژه در بین کشورهای اسلامی موثر باشد.
وی گفت: یافته‌های این همایش می‌تواند پاسخگوی پدیده‌های نوظهور در حوزه گردشگری کشورهای اسلامی و زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری در این کشورها باشد و بر این اساس متولیان حوزه گردشگری از برگزاری چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کنند.
به گزارش ایرنا 250 مقاله در 6 محور و به پنج زبان فارسی، انگلیسی، ترکی آذری، ترکی استانبولی و اردو به دبیرخانه همایش بین المللی فقه گردشگری رسیده است.
از این تعداد 160 مقاله پذیرفته و در نهایت 60 مقاله برگزیده و هفت مقاله برتر شناخته شد که در همایش فقه گردشگری ارایه می شود.
تمبر یادبود همایش و طرح انجمن ملی گردشگری اسلامی نیز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و میهمانان خارجی رونمایی شد.
این همایش توسط جامعه المصطفی العالمیه با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز برگزار می شود.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.