رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرزگفت: 10 انجمن میراث فرهنگی روستایی در بخش بالا ولایت شهرستان باخرز فعالیت دارند.

علی ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باخرز گفت: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی این انجمن‌ها در مناطق روستایی شناسایی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در شهرستان جهت جذب گردشگر است.

وی به مهمترین اقدامات این انجمن‌ها اشاره کرد و افزود: حفظ و حراست از میراث فرهنگی، معرفی آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی روستایی که برگرفته از فرهنگ و آیین یک منطقه است کمک موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی دارد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز مطرح کرد: تلاش می‌شود از ظرفیت انجمن‌ها برای پیشبرد اهداف در جهت رونق شهرستان بهره کافی برده شود و بدین وسیله فرهنگ و سنت بومی منطقه به مردم سایر استان‌ها معرفی شود.

وی تصریح کرد: اکنون در شهرستان باخرز ۳۸ اثر و محوطه تاریخی شناسایی شده و ۳۰ اثر و محوطه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است.

ناطقی در ادامه با توجه به معرفی مناطق گردشگری در باخرز عنوان کرد: تنگل ژرف، چشمه زرد کردیان، دره ارزنه، روستاهای استای و ارخود، تنگل اشتین از جمله مناطق گردشگری در این شهرستان است که در ایام تعطیل مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

همچنین مسجد جامع تاریخی استای، مسجد و آرامگاه شیخ عبدالله، پیر تاج‌دار، شهر تاریخی مالین، آسیاب آبی جیزآباد، قلعه تاریخی اسکندرآباد، مسجد جامع چارطاق و پیردرخت جوز روستای ارزنه بناهای تاریخی در این منطقه هستند که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.